نمایش قدرت نیروهای مسلح در کنار تنگه هرمز

کدخبر: ۲۷۸۵۶۱
بندرعباس - ایرنا - به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی نیروهای مسلح مستقر در هرمزگان با انجام رژه باشکوه در کنار آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز، قدرت و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دراین آیین نیروهای ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیرو انتظامی به مناسبت 29 فروردین ضمن تجدید میثاق با امام وشهدا، اعلام آمادگی در برابر تهدیدهای دشمن از برابر جایگاه رژه رفتند.
در این مراسم که علاوه بر مسوولان، خانواده های معظم شهدا و مردم بندرعباس نیز حضور داشتند، یگان های نمونه از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و دریابانی انواع جنگ افزارها وتجهیزات لجستیکی خود را به نمایش گذاشتند.
هر ساله در 29 فروردین که به عنوان روز ارتش و نیروی زمینی ارتش نامگذاری شده نیروهای مسلح در شهرها و استان های کشور رژه اقتدار برگزار می کنند.

** رژه زیر دریایی فاتح و ناوشکن سهند
فرمانده منطقه یکم امامت منطقه یکم نیروی دریایی ارتش به ایرنا گفت: زیر دریایی بومی کلاس متوسط فاتح و ناوشکن تمام ایرانی و پیشرفته سهند که سال گذشته رونمایی و به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شدند، برای اولین بار به مناسبت روز ارتش در آب های نیلگون خلج فارس رژه رفتند.
امیر دریادار دوم مجتبی محمدی اظهار داشت: با توجه به ماهیت دریایی، رژه واحدهای دریایی وهوایی نیروی دریایی راهبردی ارتش از جمله شناورهای سطحی، زیرسطحی و یگان‌های هوا دریای نیروی دریایی در آب‌های خلیج فارس و بر فراز آن برگزار شد.
وی ادامه داد: همچنین نیروهای پیاده و یگانهای نیروی زمینی، نیروی هوایی، پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش و سپاه و بسیج در شهر بندرعباس رژه رفتند.

**ارتش حصارهای تسلیم در برابر طاغوت را شکست
نماینده ولی فقیه در هرمزگان وامام جمعه بندرعباس گفت: رژیم طاغوت ارتش را در حصار تسلیم ابدی خویش قرار داده بود که این نیرو درسال 57 آنرا شکست.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در آیین آغازین روز ارتش و نیروی زمینی اظهار داشت: شاه مخلوع مطمئن بود اگر همه وی را رها کنند هیچگاه ارتش رهایش نخواهد کرد.
وی ادامه داد: هیچ ارتش دیگری سراغ نداریم که به یکباره نظام فاسد قبلی را رها کرده و در دامن مردم قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: امام راحل و مقام معظم رهبری به خوبی این ارتش را ترسیم کرده اند و ارتش نیز در عرصه عمل آن را مجسم کرده است.
آیت الله نعیم آبادی، با بیان اینکه ارتش در دوران دفاع مقدس مردانه جنگید، ابراز داشت: طاغوت چیزی برای کشور باقی نگذاشته بود و با جان هایمان در برابر هجمه جهانی ایستادیم.
وی خاطر نشان کرد: همه کشورهای جهان به جز تعداد محدودی از کشورهای منطقه، یاری رسان صدام بودند و آمریکا و شوری هم با همه اختلاف ها و تنازع های فکری در کمک به صدام متحد عمل می کردند.
وی یاد آور شد: دفاع مقدس تنها صحنه درخشش ارتش نیست و حادثه سیل روزهای گذشته‌، به خصوص لحظه ای که پیرمردی بر دوش سرهنگ ارتش قرار می گیرد هم جلوه دیگری از آن بود، این ارتش متواضع، مومن و انقلابی شکست پذیر نیست.
همزمان با روز 29 فروردین رژه دریایی یگانهای نمونه سطحی وزیر سطحی نیروهای مسلح برگزار شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید