برگزاری بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در چین

کدخبر: ۲۷۸۶۱۷
پکن- ایرنا- مراسم روز ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پنجشنبه شب با حضور مقام‌های عالی رتبه نظامی چین و ایران از جمله 'محمد کشاورز زاده' سفیر ایران در چین و سرلشکر 'خوانگ تائویی' معاون بخش بسیج دفاع ملی چین در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا در این مراسم که با حضور شخصیت های نظامی چین، وابستگان نظامی سفارتخانه های خارجی مقیم این کشور و جمعی از کارکنان و دیپلمات های ایرانی برگزار شد، شرکت کنندگان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به 'محمد کشاورز زاده' سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین ایران و ناخدا 'صمدیان' وابسته نظامی ایران در پکن تبریک گفتند.
'محمد کشاورز زاده' سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلاورمردان ارتش، گفت که ارتش جمهوری اسلامی ایران پاسدار انقلاب و تمامیت ارضی ایران است.
وی با اشاره به برگزاری این آیین باشکوه گفت: مقامات نظامی چین و وابسته های نظامی کشورهای دیگر در این مراسم حضور داشتند.
او گفت: در حاشیه این مراسم در دیدار با مقامات نظامی چین در خصوص روابط نظامی دو کشور در بخش های مختلف رایزنی داشتیم.
وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در چین هم در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک این روز به تمامی ارتشیان ایران اسلامی گفت: این مراسم فرصتی بود تا بتوانیم بخشی از رشادت ها، دستاوردها و توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در حوزه بین الملل به نمایش بگذاریم.
ناخدا صمدیان افزود: با توجه به بزرگی و گستردگی کشور چین، نمایندگان دستکم 50 کشور خارجی در این مراسم شرکت داشتند.
وی افزود: همچنین در این مراسم مذاکرات خوبی با طرف چینی داشتیم و توانستیم بخشی از رسالت خودمان را در دیپلماسی دفاعی ادا کنیم.
در حاشیه این مراسم نمایشگاهی دستاور‌ها و ظرفیت ‌های صنایع دستی ایران به نمایش درآمد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید