تولیت آستان قدس: مشهد نیازمند شادمانی و پویایی است

کدخبر: ۲۷۸۷۲۳
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه شهر مشهد نیازمند جاذبه، نشاط، شادمانی، تحرک و پویایی است، گفت: برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی مشهد نباید دور از جایگاه و منزلت شهر امام رضا(ع) باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: آستان قدس رضوی ما آماده هر نوع همکاری با شورای شهر و شهرداری در راستای حکم رهبر معظم انقلاب برای افزایش همکاری با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است، تا بتوانیم در جهت تسهیل زیارت زائران گام برداریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی با تأکید بر اینکه شهر نیازمند جاذبه، نشاط، شادمانی، تحرک و پویایی است، ابراز کرد: برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی نباید دور از جایگاه و منزلت شهر امام رضا(ع) باشد، بلکه باید متناسب با پایتخت معنوی ایران و همراه با توجه به تربیت فرهنگی و افزایش معرفت دینی برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: باید با اتمام توان از موقوفات حفاظت و نگهداری کنیم، چراکه در روز قیامت مقابل هر سهل‌انگاری که صورت بگیرد باید پاسخگو باشیم.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به اینکه باید برای آبادی شهر و تسهیل زیارت زائران گام برداریم، بیان کرد: اینکه آستان قدس فقط مسئول زوار در صحن‌ها و حرم مطهر است و به بقیه مسائل آن‌ها کاری ندارد، موردقبول نیست، بلکه وظیفه‌داریم با تمام امکانات و با همکاری ارگان‌های مختلف برای تسهیل زیارت تلاش کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه باید درباره وضعیت پارکینگ‌ها به‌ویژه در ایام شلوغ چاره‌اندیشی شود، یادآور شد: ما موافق ساخت پارکینگ‌های متعدد در نزدیکی حرم مطهر هستیم و در این موضوع هر کمکی بتوانیم انجام می‌دهیم.

در ادامه محمدرضا کلایی، شهردار مشهد مقدس با اشاره به مشکلات ترافیکی اطراف حرم مطهر رضوی، رسیدگی به حاشیه شهر و طرح‌های تفصیلی مشهد مقدس، برای ساخت پارکینگ‌های متعدد در اطراف حرم مطهر اعلام آمادگی کرد.

محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد نیز در این دیدار خواستار گسترش همکاری‌ها درباره رسیدگی به بافت پیرامون حرم مطهر، محیط‌زیست و دیگر مسائل مشهد مقدس شد و برای افزایش بهره‌وری باغات آستان قدس رضوی به‌عنوان تنفس گاه‌های مشهد مقدس اعلام آمادگی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید