برخورد تند گوگل با صدا و سیمای ایران !

کدخبر: ۲۷۸۷۸۶
اقتصاد نیوز: موتور جستجوگر گوگل محدودیت هایی علیه دو کانال برون مرزی صدا و سیمای ایران اعمال کرد.
برخورد تند گوگل با صدا و سیمای ایران !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، گوگل دسترسی شبکه‌های پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی، از کانال‌های برون‌مرزی صدا و سیما به حساب‌های یوتیوب و جیمیل را غیر فعال کرده است. ظاهرا این رویداد بدون هشدار قبلی و به واسطه تخطی از سیاست‌های گوگل روی داده است.

پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی به ترتیب شبکه‌های انگلیسی و اسپانیایی زبان صدا و سیما هستند که برنامه‌های خود را برای مخاطبان از کشور پخش می‌کنند. گوگل از شب گذشته دسترسی این شبکه‌ها به پلتفرم‌های مختلف از جمله جیمیل و یوتیوب را قطع کرده اما کماکان امکان مشاهده ویدیوهای قبلی آنها را در یوتیوب وجود دارد.

گوگل در واکنش به این مساله بدون ادای توضیحات روشن تاکید کرده که این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که کاربر از قوانین تخطی کرده یا کمپانی مکلف به قطع دسترسی کاربر باشد. از طرف دیگر در تصویری که پرس تی‌وی از پیام بسته شدن حسابش منتشر کرده به نقض قوانین اشاره شده است:حساب گوگل شما غیر فعال شده و امکان بازیابی آن وجود ندارد چرا که روش استفاده از آن ناقض سیاست‌ها بوده است.

 

 پرس تی‌وی
 

به گفته مسئولان پرس تی‌وی این اقدام بدون هیچگونه هشدار قبلی صورت گرفته است. پشتیبانی گوگل هم تاکید کرده که در موارد اضطراری یا حاد امکان غیرفعال شدن حساب کاربری بدون هشدار قبلی وجود دارد. با این حال به موارد اضطراری ناشی از بسته شدن حساب کاربری این شبکه‌ها اشاره نشده در نتیجه ممکن است علت اصلی آن به تکلیف قانونی این شرکت برگردد.

این نخستین بار نیست که کانال‌های یوتیوب پرس تی‌وی غیرفعال می‌شوند. کانال اصلی این شرکت که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شده بود، در سال ۲۰۱۳ بسته شد و حساب‌های جدید آنها هم تنها چند ماه بعد از بازگشایی غیرفعال شدند.

پرس تی‌وی بسته شدن حساب کاربری فعلی با بیش از ۲۷۰ هزار مشترک را ناشی از فشار دولت آمریکا بر رسانه‌های ایرانی و راه‌اندازی کمپین های تبلیغاتی علیه کشور عنوان کرده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که چند روز قبل هم اینستاگرام حساب های تعدادی از فرماندهان سپاه را بسته بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید