آمریکا و ژاپن اعمال تحریم های کامل علیه کره شمالی را تایید کردند

کدخبر: ۲۷۸۸۱۲
اقتصادنیوز: دیپلمات های ارشد و مقامات دفاعی آمریکا و ژاپن روز جمعه طی مذاکراتی موسوم به 'دو به علاوه دو' در واشنگتن با اعلام ادامه تحریم ها علیه کره شمالی، خواستار خلع سلاح هسته ای کامل و نهایی این کشور شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای کی بی اس، پس از برگزاری جلسه کمیته مشاوره امنیت ایالات متحده و ژاپن، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده، در یک کنفرانس خبری مشترک اعلام کرد که تلاش های دیپلماتیک مشترک بین ژاپن و آمریکا برای دستیابی به خلع سلاح کامل کره شمالی صورت گرفته است.

وی افزود: « در همکاری با جامعه بین المللی و مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، واشنگتن و توکیو همچنان بر اعمال فشار بر کره شمالی ادامه می دهند تا تمام سلاح های کشتار جمعی، موشک های بالستیک و برنامه ها و امکانات مربوطه هسته ای خود را پایان بخشد.»
پومپئو در ادامه گفت که آنها به اعمال همه تحریم ها علیه کره شمالی ادامه می دهند و دیگر کشورها را نیز به انجام این کار تشویق می کنند.
اظهارات وی پس از تقاضای «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بر تغییر سیاست محاسباتی اش تا پایان سال جاری میلادی، مطرح شد.
«تارو کونو» وزیر امور خارجه ژاپن در جلسه ای علنی اعلام کرد که آمریکا و ژاپن برای دستیابی به خلع سلاح کامل، قابل تایید و غیرقابل بازگشت ساخت سلاح هسته ای کره شمالی تلاش می کنند.
وی گفت که اگر پیونگ یانگ قدمی استوار برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی بر ندارد، آینده روشنی در انتظار حکومت این کشور نخواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید