وقوع انفجار هفتم در نزدیک پایتخت سریلانکا

کدخبر: ۲۷۸۹۴۵
اقتصادنیوز: منابع از وقوع انفجارهای همزمان در سه هتل و سه کلیسا در پایتخت و شهرهای دیگر سریلانکا با صدها کشته و زخمی خبر دادند. در تازه‌ترین خبرها هم پلیس سریلانکا از وقوع انفجار هفتم در نزدیک پایتخت خبر داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پلیس سریلانکا صبح امروز (یکشنبه) اعلام کرد که انفجارها سه کلیسای این کشور را در مراسم عید پاک هدف قرار دادند. همچنین سه هتل نیز در این حملات هدف قرار گرفتند.

رویترز هم گزارش داد دو هتل و یکی از کلیساهایی که در این انفجارها هدف قرار گرفته شده‌اند، در کلمبو، پایتخت واقع هستند. انفجارهای دیگر در نقاط دیگر از جمله در یکی از کلیساهای "نگومبو" واقع در شمال سریلانکا رخ داده‌اند.

در همین رابطه: 

دستکم ۱۳۰ کشته و ۲۸۰ مجروح در انفجار سریلانکا

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که سقف کلیسای سن‌سباستین در شهر نگومبو ویران شده و خون و خرده شیشه در همه جا دیده می‌شود.

منابع پزشکی اعلام کردند که در این انفجارها تاکنون ۱۶۰ تن کشته شده و بیش از ۴۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

منابع پیش از اعلام پلیس مبنی بر وقوع انفجار هفتم، تصریح کردند که شش انفجار پایتخت و شهرهای دیگر سریلانکا را به صورت همزمان لرزانده است.

از سوی دیگر، نخست وزیر سریلانکا جلسه فوق‌العاده‌ای را برای بررسی تحولات کشور پس از این انفجارها تشکیل داد.

وی از شورای امنیت سازمان ملل نیز خواست تا جلسه اضطراری را پس از وقوع این انفجارها برگزار کند.

نخست وزیر سریلانکا با محکوم کردن این انفجارها، این حملات را اقدامی بزدلانه علیه مردم خواند و نسبت به انتشار اطلاعات غیرقطعی هشدار داد. وی تاکید کرد که دولت گام‌های سریعی برای مقابله با وضعیت موجود بر می‌دارد.

در همین حال، رئیس پلیس سریلانکا اعلام کرد که پیش از انفجارهای امروز، نسبت به وقوع حملات انتحاری هشدار داده بود.

به گفته رسانه‌های سریلانکایی، احتمالا تعدادی از توریست‌های خارجی نیز در این حملات کشته شده‌اند. به گفته برخی رسانه‌ها از میان کشته‌ها ۳۵ تن خارجی هستند.

هیچ طرفی تا به این لحظه مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید