اسلحه جدید و خاص نیروی پلیس آمریکا برای دستگیری مجرمین +عکس

کدخبر: ۲۷۸۹۸۰
اقتصاد نیوز:پلیس آمریکا سعی دارد تا از اسلحه‌ چنگکی خاصی برای گرفتن و گیر انداختن مجرمین استفاده کند که به سلاح شخصیت بتمن شباهت دارد. بدین ترتیب بعید نیست که در آینده شاهد به تصویر کشیده شدن لحظه‌ای از کتاب‌های کمیک در واقعیت باشیم.
اسلحه جدید و خاص نیروی پلیس آمریکا برای دستگیری مجرمین +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو،این اسلحه که BolaWrap نام دارد، در واقع یک سلاح مکانیکی هم اندازه‌ی با کلت کمری است که نشانه‌ی لیزری دارد و می‌تواند کابل کولاری (Kevlar) به طول  ۲.۵ متر را با سرعت ۷۰۲ کیلومتر پرتاب کند.

دو چنگک به انتهای هر طرف این کابل وصل شده که می‌تواند به لباس مجرم گیر کند تا قلاب را دور وی بپیچاند. بدین ترتیب یک افسر پلیس می‌تواند مجرمی در فاصله‌ ۷.۶ متری خود را مورد هدف قرار داده و از  این اسلحه چنگکی برای به دام انداختن او استفاده نماید.

پلیس آمریکا
 

این سلاح از کاتریج استفاده می‌کند و هر بار می‌تواند یک کاتریج را شلیک کند. البته سرعت فشنگ گذاری آن بالا بوده و تنها چند ثانیه به طول می‌انجامد.

نام این اسلحه یعنی BolaWrap از کلمه‌ی اسپانیایی bolas گرفته شده که توپ معنی می‌دهد. در واقع این اسلحه‌ با الهام از طناب‌ بازی کابوی‌های جنوب آمریکا ساخته شده که ریسمانی را بدور پاهای گاوها می‌پیچید و آنها را به زمین می‌انداخت. این اسلحه توسط شرکتی به Wrap Technologies در لاس وگاس آمریکا ساخته شده بود.

پلیس آمریکا
 

این سلاح به منظور دستگیری مجرمان طراحی شده و می‌تواند جایگزین اسلحه‌های دیگر شود تا آسیب زیادی به بدن آنها وارد نشود. پیشتر نیروی پلیس آمریکا از سلاح‌های شوکی یا اسپری فلفل استفاده می‌کرد اما اکنون BolaWrap  گزینه‌ی امنتری هم برای نیروهای پلیس فراهم کرده است.

طراح این دیوایس، مخترعی آمریکایی به نام وودی نوریس است که پیش از این نیز سلاح آکوستیکی به نام LRAD را تولید کرده بود. این سلاح می‌توانست امواجی با طول موج مختلف منتشر کند و در روند شنیداری سوژه‌های دوردست نیز مشکل ایجاد نماید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید