کمک سه میلیارد دلاری به شورای نظامی سودان

کدخبر: ۲۷۹۰۰۲
عربستان سعودی و امارات در راستای حمایت از شورای نظامی انتقالی سودان، از کمک 3 میلیارد دلاری به سودان خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، عربستان سعودی و امارات عربی متحده که اخیرا حمایت خود از شورای نظامی انتقالی سودان را اعلام کرده بودند، از تخصیص سه میلیارد دلار به این کشور خبر دادند.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) امروز یکشنبه اعلام کرد که عربستان و امارات به طور مشترک تصمیم دارند کمک‌های مالی به مبلغ سه میلیارد دلار به سودان ارائه کنند.

بر اساس این گزارش، این کمک‌ها شامل ارائه 500 میلیون دلار از سوی دو کشور به عنوان سپرده در بانک مرکزی سودان به منظور تقویت پشتوانه مالی این کشور و جلوگیری از کاهش ارزش پوند سودان است و بقیه مبلغ نیز به تأمین مایحتاج ضروری ملت سودان اعم از غذاء، دارو و فرآورده‌های نفتی اختصاص خواهد یافت.

پنج‌شنبه 22 فروردین ماه، وزیر دفاع سودان در بیانیه‌ای با اعلام برکناری «عمر البشیر» از تشکیل شورای نظامی انتقالی به مدت دو سال خبر داد و «عوض بن عوف» وزیر دفاع سودان ساعاتی پس از اعلام عزل عمر البشیر و تشکیل شورای نظامی انتقالی، به عنوان رئیس این شورا سوگند یاد کرد، اما ادامه اعتراضات باعث شد در نهایت عوض بن عوف استعفای خود را اعلام و ژنرال «عبدالفتاح البرهان» بازرس کل ارتش سودان را به‌ عنوان ریاست جدید شورای نظامی انتقالی منصوب و ژنرال «کمال عبدالمعروف» را نیز از معاونت خود برکنار کرد.

شهرهای بزرگ سودان از 19 دسامبر گذشته تقریبا شاهد تظاهرات روزانه مردم این کشور علیه اوضاع بد اقتصادی و معیشتی و گران شدن نان بوده است. با وجود کناره‌گیری البشیر از قدرت، اعتراضات در سودان همچنان ادامه دارد و معترضان خواهان تحویل قدرت به دولت غیرنظامی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید