سامانه رجیستری گمرک بسته شد

کدخبر: ۲۷۹۰۱۸
اقتصاد نیوز:بیش از یک سال از آغاز طرح رجیستری گوشی‌های موبایل می‌گذرد، طرحی که قرار بود جلوی قاچاق و واردات غیرقانونی این کالا را بگیرد. اما افزایش ناگهانی نرخ گوشی‌های همراه به دلیل پرش نرخ دلار، باعث شد که واردات غیرقانونی ادامه پیدا کند و در این بین، سامانه گمرک و ثبت گوشی‌های مسافری نیز راه را برای ورود این گوشی‌ها باز گذاشت تا کمی جلوی افزایش نرخ را بگیرد! حالا خبر می‌رسد که سامانه رجیستری گمرک برای گوشی مسافری ثبت نشده و گوشی‌های قاچاق بسته شد.
سامانه رجیستری گمرک بسته شد

به گزارش اقتصاد نیوز، حال سامانه گمرک و ثبت گوشی‌های مسافری به صورت مستقیم به پلیس گذرنامه متصل شده است و در زمان وارد کردن شماره گذرنامه، این موضوع بررسی می‌شود که شخص در ۳ ماه گذشته مسافرت خارج از کشور داشته است یا خیر، در صورتی که مسافرتی برای شما ثبت شده باشد، امکان رجیستر کردن گوشی با پرداخت حق گمرکی وجود دارد، اما در غیر اینصورت، این خطا نمایش داده می‌شود که مسافرتی برای شما ثبت نشده است.

این در حالی است که تا روز گذشته، با هرشماره گذرنامه ای، حتی با شماره‌های اشتباه، امکان رجیستر کردن هر گوشی به هر تعدادی وجود داشت و این موضوع باعث شده بود که گوشی‌های رجیستر نشده در بازار به وفور خرید و فروش شوند.

حالا مردم و فروشندگان سردرگم هستند و این سوال را دارند که عاقبت گوشی‌های رجیستر نشده چه خواهد شد. تعداد قابل توجهی گوشی رجیستر نشده در بازار وجود دارد و گمرک بدون هیچ اطلاعیه قبلی اقدام به اعمال این محدودیت کرده است.

تا به این لحظه هیچ مقام مسئولی درباره این اتفاق اظهار نظری نکرده و همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، تنها وزیر ارتباطات در اینستاگرام و در پاسخ به یکی از کاربران گفته است که این مورد بدون هماهنگی با وی اعمال شده و قول پیگیری داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید