علم‌الهدی: انقلاب اسلامی فرهنگ به مردم داد

کدخبر: ۲۷۹۰۲۷
نماینده ولی‌فقیه با تأکید بر اینکه مردم باید بصیرت را مدیون بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بدانند، افزود: این انقلاب اسلامی بود که این بصیرت و فرهنگ را به مردم داد تا نسبت به اجتماع و سرنوشت خود دغدغه داشته باشند.
علم‌الهدی: انقلاب اسلامی فرهنگ به مردم داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در آخرین شب از سلسله جشن‌های نیمه شعبان در کانون خیمه الانتظار اظهار کرد: باورمندی نسبت به امام زمان(عج)، تمام مبانی فکری ما را در مسائل اجتماعی سیاسی شکل می‌دهد.

امام‌جمعه مشهد با اشاره به اینکه نسل تحصیل‌کرده ما جدایی اجتماع از سیاست را دور از فرض می‌داند و این در حالی است که در قدیم تنها کسانی نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی آگاه بودند که از این طریق معیشت را می‌گذراندند، ابراز کرد: اینکه یک دکتر، تاجر و هر فرد دیگری در جامعه نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی ناآگاه بود و دغدغه‌ای در خصوص آن نداشت، درواقع نشان از بی‌بصیرتی مردم آن جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید بصیرت را مدیون بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بدانند، افزود: این انقلاب اسلامی بود که این بصیرت و فرهنگ را به مردم داد تا نسبت به اجتماع و سرنوشت خود دغدغه داشته باشند.

آیت الهه علم‌الهدی با اشاره به اینکه اگر درجایی از کشور خلل ایجاد شود، مردم اعم از زن یا مرد دغدغه‌مندانه آن را پیگیری می‌کنند، بیان کرد: این دغدغه‌مندی خواسته پیامبر(ص) است که فرمودند کسی که صبح از خواب برخیزد و نسبت به دغدغه مردم اهتمامی نداشته باشد، اصلاً مسلمان نیست.

وی بابیان اینکه جامعه امروز در دنیا با شدت ارتباطاتی که وجود دارد به یک دهکده تبدیل‌شده که دولت‌ها و ملت‌ها نیز در این چارچوب قرار گرفتند و در چنگ استکبار گرفتار شدند، ابراز کرد: به خاطر پول، قدرت، تکنولوژی و وسایل ارتباطی هر دولت و ملتی کوچک‌ترین حرکتی کند، باید در چارچوب استکبار باشد و در آن گرفتار است.

امام‌جمعه مشهد یادآور شد: باوجود همه این شرایط، یک قدرت غیبی وجود دارد که می‌تواند همه معادلات را بر هم می‌زند، به‌طوری‌که ما به‌وسیله همین قدرت غیبی 40 سال از انقلاب را سپری کردیم.

وی پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه را از نمادهای این قدرت غیبی دانست و اظهار کرد: اگر خواسته‌ای قلبی در اکثریت مردم شکل گیرد و به باورمندی بصیرت‌مندانه نسبت به امام زمان(ع) برسند، همه کارها قابل انجام است حتی اگر استکبار جهانی درصدد نفی آن باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی اذعان با اشاره به اینکه باورمندی تمام مبانی فکری ما را نسبت به زندگی سیاسی و اجتماع شکل می‌دهد، ادامه داد: با فراگیر شدن این باورمندی مقدمه ظهور صاحب‌الامر مهیا می‌شود، چراکه معنای انتظار فرج حرکت به سمت این باورمندی سیاسی و اجتماعی است.

گفتنی است سلسله جشن‌های کانون فرهنگی مذهبی خیمه الانتظار واقع در مطهری شمالی 46 به مدت 5 شب، به همراه احیای شب نیمه شعبان، دعای ندبه صبح جمعه و اجتماع بزرگ منتظران ظهور برگزار شد و هزاران نفر از مشتاقان اهل‌بیت در آن شرکت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید