کشف 87 بمب دیگر در سریلانکا

کدخبر: ۲۷۹۲۰۱
اقتصادنیوز: خبرگزاری رویترز دقایقی قبل در گزارشی اعلام کرد که در جریان تلاش مقامات امنیتی سریلانکا برای خنثی کردن یک بمب جاسازی شده در نزدیکی کلیسایی در شهر کلمبو، بمب منفجر شده است.

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دوشنبه، انفجار در نزدیکی یکی از همان کلیساهای شهر کلمبو رخ داد که در روز گذشته شاهد حملات تروریستی بود.

رویترز به نقل از شاهدان عینی می‌نویسد، در زمان خنثی کردن بمب توسط تیم امنیتی ، انفجاری مجدد در داخل یک خودروی ون صورت گرفت.

به گفته شاهدان عینی، خودروی ون بمب گذاری شده در حین فعالیت تیم خنثی منفجر شد اما از تعداد کشته های این انفجار خبری منتشر نشده است.

به گفته روزنامه آدادنارا، پلیس سریلانکا تاکنون ۸۷ بمب عمل نکرده در ترمینال اصلی کلمبو شناسایی و خنثی شده است.

بر اساس آخرین گزارش‌های دولت سریلانکا برای کمک به برقراری آرامش بیشتر و پیگیری تلاش‌ها برای یافتن سرنخ‌های این ماجرا مقررات منع آمد و شد شبانه را از ساعات ابتدایی شامگاه دوشنبه تمدید کرده است.

هشت انفجار روز یکشنبه در چند هتل و کلیساهای واقع در پایتخت سریلانکا دو مکان دیگر در این جزیزه ، سریلانکا را در کانون خبر اصلی رسانه‌های جهان قرار داد.

تعداد قربانیان حملات سریلانکا طبق گفته پلیس این کشور، به ۲۹۰ کشته و حدود ۵۰۰ زخمی رسیده است و به گفته غیر رسمی کارشناسان امنیتی احتمال وجود القاعده و داعش در پشت این حملات وجود دارد.

«ریوان گاناسرکارر»، سخنگوی پلیس کلمبو ضمن تأیید افزایش شمار کشته شدگان انفجارهای مرگبار روز یکشنبه در مناطقی از پایتخت سریلانکا یادآور شد که تاکنون ۲۴ مظنون به دست داشتن در این حملات از سوی مأموران امنیتی دستگیر شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید