سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خبر داد؛

اصلاحات و تصویب طرح مقابله‌به‌مثل با آمریکا در کمیسیون امنیت ملی

کدخبر: ۲۷۹۲۰۵
اقتصادنیوز؛ علی نجفی خوشرودی، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از انجام اصلاحات و تصویب جزئیات طرح اقدام مقابله به مثل با آمریکا در این کمیسیون خبر داد و گفت: طبق یکی از مواد این طرح دولت موظف به حمایتهای حقوقی از اشخاصی که با سپاه همکاری می‌کنند، شد.
اصلاحات و تصویب طرح مقابله‌به‌مثل با آمریکا در کمیسیون امنیت ملی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: با توجه به ارجاع طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا از طرف صحن مجلس به کمیسیون، امروز کمیسیون در جلسه به بررسی بیشتر این طرح پرداخت.

وی با بیان این که مواد این طرح با اصلاحاتی به تصویب رسید گفت: براساس این طرح فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیروها و سازمانهای و جریان‌های تحت اختیار این فرماندهی تروریست اعلام می‌شود و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی که منافع جمهوری اسلامی ایران با به مخاطره می‌اندازند؛ اقدامات متقابل و قاطع براساس این قانون به عمل آورد.

به گفته نجفی، طبق ماده سه این طرح دولت جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح موظف هستند در زمان مقتضی با اقدامات ضروری و هوشمندانه به گونه‌ای عمل کند که نیروهای آمریکایی نتواند از هرگونه توان و امکان علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: براساس ماده ۵ این طرح دولت موظف است از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که با سپاه پاسداران همکاری می‌کند و از این جهت مورد آسیب قرار می‌گیرند با تشخیص دستگاه مربوطه حمایت‌های حقوقی و مقتضی به عمل آورد.

نجفی در پایان گفت که همچنین در این جلسه طرح تنبیه و مجازات کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد و این طرح به کمیته روابط خارجی کمیسیون برای بررسی بیشتر داده شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید