گوشی مجهز به 5G اچ تی سی در راه است

کدخبر: ۲۷۹۲۶۰
​اقتصاد نیوز:با وجود فروخته شدن بخش موبایل اچ تی سی به گوگل، این شرکت به تولید تلفن های هوشمند ادامه خواهد داد. با اینکه این شایعه هنوز به تایید شرکت مورد بحث در نیامده اما دی ماه گذشته بود که اخباری مبنی بر عرضه یک گوشی مجهز به 5G از سوی اچ تی سی در نیمه دوم سال جاری منتشر شد.
گوشی مجهز به 5G اچ تی سی در راه است

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، حال به نظر میرسد این اخبار از صحت نسبی برخوردارند؛ اخیرا کارمندان وبلاگ AndroidSoul در بلوتوث لانچ استودیو، (نهادی که تمام دستگاه هایی که از قابلیت بلوتوث پشتیبانی میکنند را پیش از عرضه تایید میکند) رد پای این گوشی را یافته اند.

این محصول اچ تی سی با کد 2Q6U در تاریخ 31 فروردین به لیست این محل اضافه شده بود. این خبر تاییدی است بر افشاگری اخیر «ایوان بلاس» که اشاره کرده بود اچ تی سی در حال کار روی یک گوشی مجهز به 5G با  همین شماره مدل است.

گوشی مجهز به 5G اچ تی سی
 

اچ تی سی در صورت عرضه چنین دستگاهی رقابت سختی پیش رو خواهد داشت

اکنون نیز کشف شدن چنین مدارکی در این مرجع تاییدی است بر شایعاتی که اخیرا منتشر شده بود. اما متاسفانه بجز اشاره به در حال انجام بودن این پروژه و بهرمندی آن از 5G، از دیگر مشخصات این تلفن هوشمند سخنی به میان نیامده است.

از طرف دیگر اگر اچ تی سی واقعا برای عرضه یک گوشی مجهز به 5G در نیمه دوم سال جاری برنامه ریزی کرده باشد با توجه به زمانبندی ال جی و سامسونگ برای عرضه محصولی مشابه در همین بازه ی زمانی، رقابت بسیار سختی پیش رو خواهد داشت.

بنظر میرسد امسال شاهد عرضه دستگاه های مجهز به 5G زیادی باشیم. سامسونگ نیز در رونمایی از محصولات سری گلکسی اس 10 خود از یک مدل با پشتیبانی نسل پنجم شبکه موبایل پرده برداشت.

انتظار میرود در سالهای آینده شاهد حضور این تکنولوژی در ایران نیز باشیم. کما اینکه معاون فنی اپراتور همراه اول اواخر سال گذشته بود که اعلام کرد تا سال 1400 5G در شهرهای بزرک کشور در دسترس خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید