سطح مبارزه با ملخ به 51 هزار هکتار رسید

کدخبر: ۲۷۹۳۷۵
اقتصادنیوز : رییس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به گسترش سطح مقابله با ملخ صحرایی، گفت: مبارزه با این آفت در سطح 51 هزار هکتار در مناطق آلوده 6 استان کشور انجام شده است.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمدرضا درگاهی» روز سه شنبه در نشست خبری خود در خصوص وضعیت حمله ملخ ها به استان‌های جنوبی کشور افزود: در سال‌های گذشته کشورهای همسایه وظایف ذاتی خود را برای مبارزه با ملخ بهتر انجام می دادند که امسال این مهم رخ نداده است. 

وی با بیان اینکه این سطح از هجوم ملخ در ایران بی سابقه بوده، گفت: به همین منظور «کیت کریسمن» دبیر کمیسیون مبارزه با ملخ صحرایی فائو در جنوب غرب آسیا برای بررسی بیشتر این موضوع بزودی به ایران می آید.
رئیس سازمان حفظ نباتات درباره این که گفته می شود احتمال قحطی در 6 استان مورد تهاجم ملخ صحرایی وجود دارد، تصریح کرد: قحطی در دنیای امروز معنا و مفهومی ندارد. 
به گزارش ایرنا، سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد فائو و کنسولگری ملخ از بهمن ماه سال 97 به دلیل افزایش بارندگی ها در ایران و ایجاد شرایط آب و هوایی مساعد برای آفات نسبت به حمله های گسترده ملخ از شبه جزیره عربستان به سمت ایران هشدار دادند تا تدابیر لازم از سوی دستگاه های متولی دیده شود. 
تا جایی که از هشتم بهمن ماه سال 97 اولین دسته جات ملخ صحرایی در بندر نخیلو استان هرمزگان گزارش شد و تاکنون این ملخ در 84 مرحله در گروه های بین 60 تا 300 تایی به استان جنوبی ایران از جمله هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و جزایر قشم و کیش هجوم آورده اند تا جایی که این استان ها به طور جدی با این آفت درگیر شده اند. 
گفته می شود این هجوم ملخ های صحرایی به ایران در بیش از پنج دهه اخیر بی سابقه بوده است تا جایی که در سال 1340 با حمله ملخ‌ها در سطحی بیش از دو میلیون و 500 هزار هکتار زمین کشاورزی مبارزه انجام شده بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید