تاکید لاریجانی بر ضرورت توجه به فرماندهی واحد در بحران‌ها

کدخبر: ۲۷۹۶۷۶
اقتصادنیوز : رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مسئولان جمعیت هلال احمر، گفت: محور و خدمات اولیه شما هستید و فرماندهی واحد باید ایجاد شود اما متأسفانه در حوادث موازی کاری وجود دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت ،علی لاریجانی امروز (چهارشنبه، ۴ اردیبهشت ماه) با مسئولان جمعیت هلال احمر دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان حاضر در نشست با بیان اینکه حجم کارهای شما زیاد است، گفت: در حادثه سیل اخیر با تدبیر عمل کردید و فعال بودید و این نشان می‌دهد جمعیت هلال احمر حرفه‌ای، مقید به آداب و همچنین مورد احترام مردم است.

کمک ۱۳۰ میلیاردی مردم در سیل اخیر نشانه اعتماد مردم به هلال احمر است

وی ادامه داد: اینکه شما گفتید مردم ۱۳۰ میلیارد کمک نقدی و ۵۰ میلیارد تومان غیرنقدی کمک کردند، نشانه اعتماد مردم به شما است؛ شما در زلزله کرمانشاه و سیل اخیر به درستی عمل کردید و مورد اعتماد مردم واقع شدید.

لاریجانی با یادآوری اینکه این اعتماد سرمایه مهمی برای شما محسوب می‌شود، ادامه داد: محور و خدمات اولیه شما هستید و فرماندهی واحد باید ایجاد شود اما متأسفانه در حوادث موازی کاری وجود دارد و اگر نظامی ایجاد شود که در حوادث فرماندهی واحد به وجود آید و هلال احمر مسئول کارها باشد، مطلوب است البته این موضوع در قانون ستاد بحران دیده شده و اگر اجرا شود مشکلات حل خواهد شد و با این اقدام کار شما مثمرثمرتر می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به حجم بالای سیل زدگان نیاز است به جمعیت هلال احمر کمک‌های بیشتری شود البته طرحی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای کمک به هلال احمر و سایر بخش‌ها در حال بررسی بوده و شما می‌توانید این موضوع را از طریق غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون پیگیری کنید.

رئیس قوه مقننه کشورمان با تأکید بر اینکه نگاه مجلس به هلال احمر مثبت است، گفت: این برای شما پشتوانه محسوب می‌شود؛ در مورد بحث ارزش افزوده تلاش خواهیم کرد تا سریع‌تر تعیین تکلیف و هلال احمر از بودجه پایدار برخوردار شود.

ضرورت توجه به آموزش همگانی مدیریت بحران در رادیو، تلویزیون و سریال‌ها

لاریجانی با تأکید بر ضرورت افزایش خدمات هلال احمر ادامه داد: آموزش همگانی مدیریت بحران باید در رادیو، تلویزیون و کانال‌های مختلف و سریال‌ها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد استخدام نیروهای هلال احمر گفت: باید برای استخدام نیروها چاره‌اندیشی کرد البته دولت برای استخدام مشکل دارد در این رابطه می‌توان برای تحت پوشش قرار دادن آنها زیر نظر تأمین اجتماعی اقدام کرد البته تأمین بار مالی آن باید مورد توجه قرار گیرد؛ ما تلاش خواهیم کرد از شما حمایت لازم را داشته باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید