افزایش قابل توجه قیمت یکی از قطعات خودرو در بازار

کدخبر: ۲۷۹۷۹۵
اقتصاد نیوز: در کنار افزایش قیمت خودرو در کشور، قیمت برخی از قطعات نیز در روزهای اخیر با افزایش قابل ملاحظه ایی روبرو شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو،فیلتر هوای ماشین قطعه‌ای است کاربردی ،در مسیر ورود هوا به سیستم سوخت رسانی خودرو (انژکتور یا کاربراتور ) که داخل محفظه مخصوص فیلتر ، نصب میگردد . همانند یک صافی عمل کرده و مانع ورود ذرات معلق و آلایندگی موجود در هوا به داخل موتور می شود.

شرکت های تولیدکننده انواع فیلتر خودرو در کشور فروش خود را در سال جدید با افزایش 35 درصدی قیمت‌ها آغاز کرده اند و همین مسئله نیز باعث شده تا سایر شرکت های فعال بازار نیز قیمت محصولات خود را افزایش دهند.

 
بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از بازار فروش انواع فیلتر در تهران،‌ افزایش 35 درصدی قیمت فیلتر هوا و سایر محصولات این شرکت باعث شده است قیمت‌های این تولیدکننده با رقبای خود در بازار فاصله دو برابری داشته باشد.
کاغذ فیلتر وارداتی است و عرضه آن به دلیل تغییرات نرخ ارز کاهش یافته و تولید را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش میزان تولید شده است.
افزایش قیمت‌ ها شامل فیلترهای سوخت، یعنی فیلتر بنزین و گازوئیل نیز شده و قیمت‌های 50 محصول خود در این گروه افزایش یافته است. در شرایطی که مکانیک‌ها و تعویض روغنی‌ها به عنوان مرجع معرفی فیلتر به مشتری قرار دارند، این سوال وجود دارد که اگر واردات کاغذ به میزان کافی صورت بگیرد، تولید داخل کفاف نیاز بازار داخل را می‌دهد یا خیر؟
قیمت فیلتر هوا
 
در شرایط فعلی با توجه به داخلی سازی بسیاری از فیلترهای مورد استفاده در خودروهای وارداتی و بالا بودن قیمت لوازم اصلی این خودروها،‌ هنوز هم قیمت محصولات با کیفیت داخلی برای مالکان خودروهای خارجی جذاب است و می‌تواند این بخش از بازار را به سمت محصولات تولید داخل جذب کند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید