واکنش آمریکا به گزارش سازمان ملل درباره تلفات افغانستان؛

نیروهای نظامی ما، غیرنظامیان را هدف نمی‌گیرند

کدخبر: ۲۷۹۹۰۸
اقتصادنیوز؛ زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به گزارش سازمان‌ملل درباره تلفات در افغانستان مدعی شد: نظامیان آمریکا غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهند.
نیروهای نظامی ما، غیرنظامیان را هدف نمی‌گیرند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به گزارش سازمان ملل در خصوص تلفات غیرنظامیان در افغانستان، در حساب توئیتر خود نوشت: باید خون‌ریزی‌ها در افغانستان متوقف شوند. راه حل واقعی برای پایان خون‌ریزی و کاهش خشونت‌ها برقرار آتش‌بس میان طالبان و دولت این کشور است.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان مدعی شد: تلفات غیرنظامیان در عملیات نظامی در افغانستان نگران کننده‌است، اما نیروهای نظامی آمریکا غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهند!

گفتنی است، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان «یوناما» چهارشنبه هفته جاری اعلام کرد که بیشترین آمار تلفات در این دوره مربوط به حملات هوایی آمریکا و ارتش افغانستان بوده است به طوری که در این مدت ۱۴۵ نفر در جریان حملات آمریکا و ارتش افغانستان کشته شده‌اند که فقط ۱۴۰ نفر از آنها در نتیجه حملات هوایی ارتش آمریکا بوده است.

در همین دوره تلفات ناشی از اقدامات گروه‌های شبه نظامی همچون طالبان نیز به میزان یک سوم کاهش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید