چرا ایرانی ها به خرید خودروهای چینی علاقه‌مندند؟

کدخبر: ۲۷۹۹۲۲
اقتصاد نیوز: بازار خودرو های چینی در ایران سالها است که پر رونق و داغ است. مدل های مختلف ساخت این کشور در کشورمان عرضه می شود که با استقبال خریداران مواجه می شود.
چرا ایرانی ها به خرید خودروهای چینی علاقه‌مندند؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران گفت به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای خارجی، تقاضا برای خرید خودروهای چینی همچنان افزایش پیدا می‌کند و احتمال افزایش 30 درصدی قیمت خودروهای چینی تا پایان تابستان سال جاری وجود دارد.

ایران‌خودرو چینی ساز شد/ 5 درصد بازار خودرو به چینی‌ها اختصاص می‌یابد

بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو بر این باور بودند که هزینه‌های واردات خودروهای چینی در سال 98 افزایش پیدا می‌کند که به دنبال آن تقاضا برای خرید خودروهای چینی نیز کاهش می‌یابد، اما بررسی‌ها از بازار نشان می‌دهد مشتریان ایرانی برای خرید خودروهای چینی بیش از پیش علاقه‌مندند. در واقع باید به این نکته توجه کنیم که قیمت خودروهای چینی در طول سال گذشته به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده‌اند؛ برای مثال فقط در روز گذشته قیمت خودرو ام وی ام 315 حدود 4 میلیون و 900 هزار تومان، خودرو لیفان 820 حدود 6 میلیون و 500 هزار تومان، خودرو تیگو 5 حدود 4 میلیون و 900 هزار تومان، خودرو دانگ فنگ اچ 30 کراس حدود 2 میلیون و 600 هزار تومان و خودرو جک اس 5 اتوماتیک حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران در خصوص دلایل افزایش قیمت خودروهای چینی عنوان کرد هر زمانی که در حوزه خودرو استراتژی مناسبی تعریف نشود، سرمایه‌داران در این بازار استراتژی‌های خود را تعریف خواهند کرد. وی افزود اگر پاسخ مناسبی برای تقاضای بازار خودرو وجود نداشته باشد، کمبود عرضه به وجود می‌آید و هر اتفاقی در بازار رخ خواهد داد. وی در خصوص افزایش تقاضا برای خرید خودروهای چینی افزود خودروهای چینی دارای ظاهر مناسب هستند و واردات قطعات این خودروها نیز به خوبی انجام می‌شود، از این رو تقاضا برای خرید این خودروها افزایش پیدا کرده است و خودروسازان داخلی نیز خطوط تولید این خودروها را فعال نگه داشته‌اند و برای خودروهای مونتاژی خود هر قیمتی را تعیین می‌کند.

قیمت خودروهای چینی 30 درصد افزایش پیدا می‌کند!

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران در ادامه افزود در حال حاضر ممنوعیت واردات خودروهای خارجی همچنان پابرجا است و به همین دلیل مشتریان ایرانی به خرید خودروهای چینی علاقه‌مندند. از این رو کسانی که به تقاضای بازار پاسخ دهند، می‌توانند هر قیمتی را برای آن تعیین کنند. وی اضافه کرد اگر همین شرایط ادامه داشته باشد و به درستی به تمامی نیازهای بازار پاسخ داده نشود، قیمت خودروهای چینی تا پایان تابستان 98 به میزان 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید