ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا: امکانات لازم برای برخورد با ایران را داریم

کدخبر: ۲۸۰۲۹۰
اقتصادنیوز: فرمانده سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا گفت این کشور امکانات لازم برای برخورد با هر گونه کنش خطرناک ایران را در اختیار دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، ژنرال کنت فرانک مک‌کنزی، روز شنبه ۷ اردیبهشت در مصاحبه‌ای با شبکه اسکای‌نیوز عربی با اشاره به این که هم‌اکنون «راهبرد دفاع ملی آمریکا بر روی ایران متمرکز است»، گفت: «ایران چالشی قدیمی در منطقه به‌ شمار می‌آید و ما تمامی امکانات لازم برای برخورد با هرگونه کنش خطرناک ایران را در اختیار داریم.»

فرمانده ستاد مرکزی فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در این مصاحبه مدعی شد: «اقدام ایران در صادر کردن تروریسم در منطقه و دنیا تهدیدی طولانی مدت به شمار می‌آید. ما با متحدان و دوستان خودمان در منطقه هماهنگ هستیم تا مطمئن شویم که در برابر تهدید ایران اتحاد داریم.»

مک‌کنزی همچنین گفته است که آمریکا نیروهای نظامی خود در سوریه را «با احتیاط» از این کشور خارج خواهد کرد.

۱۹ فروردین گذشته کاخ سفید به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نام سپاه پاسداران ایران را در لیست «گروه‌های تروریستی خارجی» این کشور قرار داد و این اقدام تاکنون واکنش‌های تند لفظی از سوی مقام‌های ایران و فرماندهان سپاه را به دنبال داشته است. ایران در واکنش به این تصمیم دولت واشنگتن نام سنتکام را در فهرست گروه‌های «تروریستی» قرار داد.

ستاد فرمانده کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی است و ژنرال مک‌کنزی به تازگی به فرماندهی این ستاد منصوب شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید