تعقیب قضایی فروشندگان ربات‌های متخلف در اینستاگرام

کدخبر: ۲۸۰۳۹۷
اقتصاد نیوز:فیسبوک از فروشندگان ربات‌های اینستاگرامی غیرقانونی در کشور نیوزیلند شکایت کرد و خواستار برخورد قانونی با آن‌ها شد.
تعقیب قضایی فروشندگان ربات‌های متخلف در اینستاگرام

به گزارش اقتصاد نیوز،فیسبوک از یک شرکت نیوزلندی به اتهام خرید و فروش غیرقانونی لایک، اشتراک پست و فالوور‌ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام شکایت کرد و خواستار تعقیب قضایی این شرکت شد. فیسبوک با طرح شکایت خود در یک دادگاه آمریکا خواستار برخورد سریع با این شرکت و جبران خسارت‌های وارد شده به کاربران خود شد.

فیسبوک از سال ۲۰۱۵ میلادی و پس از دریافت شکایت‌های متمادی از سوی کاربران اینستاگرام برخورد گسترده با ربات‌ها و کاربران متخلف در اینستاگرام را آغاز کرد. در همین راستا مهندسان فیسبوک تاکنون هزاران ربات و صفحه جعلی را به اتهاماتی نظیر فروش لایک و فالوور‌های جعلی در محیط اینستاگرام شناسایی و مسدودسازی کرده‌اند. یکی از مسئولان امنیتی فیسبوک گفت: کاربران متخلف با استفاده از ابزار‌های غیرقانونی، ۵۰ تا ۲۰۰۰ لایک را با قیمت ۱۰ تا ۹۹ دلار عرضه می‌کنند.

فیسبوک مدعی است این صفحه‌های جعلی تاکنون از میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان بابت خدمات غیرقانونی خود پول دریافت کرده‌اند و به طوری که تنها در یک عملیات فیسبوک که منجر به شناسایی تعدادی از کاربران متخلف در اینستاگرام شد، از جابه‌جایی و انتقال ۹.۴ میلیون دلار پول جلوگیری شد.

فیسبوک در خصوص اتهامات مطرح شده به کاربران غیرمجاز اینستاگرام گفت: این افراد پس از گسترش فعالیت خود در اینستاگرام با نفوذ به حریم شخصی کاربران، حتی امکان سرقت در حین خرید از فروشگاه‌های مجازی مانند آمازون را هم به دست می‌آورند و به هر نحوی از اطلاعات خصوصی کاربران سوء استفاده می‌کنند. فیسبوک تصمیم دارد از این پس نظارت‌های خود بر اینستاگرام را گسترش دهد و محافظت‌های بیشتری را بر کاربران این شبکه اجتماعی اعمال کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید