نتیانیاهو به دادگاه می‌رود

کدخبر: ۲۸۰۴۶۷
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اوایل ژوئیه آتی در جلسه استماع دادگاه برای دفاع از خود در پرونده‌های فساد و رشوه حاضر می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اسپوتنیک نوشت، آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم پیش از دهم ژوئیه (۱۹ تیر) پیش رو در جلسه استماع دادگاه برای دفاع از خود در پرونده‌های مربوط به فساد و رشوه حاضر می‌شود.

طبق این گزارش، مندلبلیت به وکلای نتانیاهو تا دهم ماه آینده میلادی فرصت داده تا هماهنگی‌های لازم درباره موعد برگزاری جلسه مذکور را انجام دهند.

از سوی دیگر، وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مندلبلیت با درخواست وکلای نتانیاهو مبنی بر به تعویق انداختن جلسه استماع دادگاه مخالفت کرده و از آنها خواسته تا هماهنگی‌های لازم را برای تعیین موعد این جلسه انجام دهند.

پس از برگزاری این جلسه و شنیدن پاسخ وکلای نتانیاهو مشخص خواهد شد که دادستانی کل رژیم صهیونیستی لیست اتهام رسمی علیه نتانیاهو صادر خواهد کرد یا خیر.

تیم وکلای مدافع نتانیاهو پیشتر با ادعای عدم تحویل پرونده‌های بازجویی و دریافت حق الزحمه خود از نتانیاهو، خواستار به تعویق انداختن جلسه دادرسی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده بودند که با مخالفت دادستانی کل این رژیم همراه شد.

در همین راستا، روزنامه هاآرتص به نقل از مندلبلیت نوشت که وی به تیم وکلای مدافع نتانیاهو اطلاع داده است که عدم تحویل پرونده‌های بازجویی به آنها و دریافت حق الزحمه خود از نتانیاهو توجیه مناسبی برای تعویق جلسه استماع نیست.

پرونده‌های بازجویی نتانیاهو شامل شهادت بیش از ۱۴۰ شاهد، سه شاهد دولتی، پیامک‌ها، نامه‌های مکتوب و اسناد دیگر است.

وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی پیشتر نیز اعلام کرده بود که بنیامین نتانیاهو بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی  این رژیم در نهم آوریل در جلسه دادگاه برای دفاع از خود در پرونده‌های فساد حاضر خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید