272 مامور انتخابات اندونزی جان خود را از دست دادند

کدخبر: ۲۸۰۴۸۰
اقتصادنیوز: بزرگ ترین انتخابات یک روزه جهان در کشور اندونزی با 17 هزار جزیره و 261 میلیون جمعیت که 28 فروردین برگزار شده بود، دچار یک چالش بزرگ شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه خراسان نوشت: ساعت‌ها شمارش آرا که به شکل دستی صورت ‌گرفته، باعث شده ۲۷۲ مأمور شمارش آرای ستاد انتخاباتی بر اثر کار فشرده «بیماری شدید ناشی از خستگی» جان خود را از دست دهند. بحرانی که به گزارش یورو نیوز به دلیل همزمانی انتخابات ریاست جمهوری، پارلمانی و منطقه ای این کشور و تعداد زیاد برگه های رای به وقوع پیوسته است. آن هم در شرایطی که بیش از 80 درصد از حدود 192 میلیون شهروند واجدشرایط، رای خود را به صندوق انداخته اند.

دولت اندونزی اعلام کرده که برای صرفه جویی در هزینه‌ها تصمیم به تجمیع دو انتخابات گرفته است. عارف پریو سوسانتو، سخنگوی کمیسیون عمومی انتخابات اندونزی اعلام کرده است که هزار و ۸۷۸ نفر از این کارمندان مسئول شمارش آرا نیز بیمار شده‌اند. حدود هفت میلیون نفر در اندونزی همچنان مشغول شمارش آرای انتخاباتی هستند که روز ۲۸ فروردین در این کشور برگزار شد. این افراد مجبورند در شرایط سخت و در شیفت‌های شبانه کار کنند که این کار سبب خستگی جسمی و روحی شدید آن ها می‌شود. ظاهرا هیچ کدام از این مأموران که بیشترشان کارمند موقت و قراردادی هستند، پیش از آغاز به کار معاینه پزشکی نشده اند تا وضعیت جسمی آن ها با کار خواسته شده مطابقت داده شود.

در سایت خبری «نیکی‌آسیاریویو» آمده است که در برخی حوزه‌های رای‌گیری، بیش از 100 همکار کمیته انتخابات ۳۰ ساعت به طور مستمر مشغول به کار بوده‌اند.کمیسیون انتخابات اندونزی گفته است دولت به خانواده‌های متوفیان ۳۶ میلیون روپیه (حدود دو هزار و ۵۰۰ دلار) غرامت پرداخت می‌کند. در انتخابات ریاست جمهوری اندونزی، «جوکو ویدودو»، رهبر میانه‌رو با «سوبیانتو پرابوو»، ناسیونالیست افراطی بر سر تصدی ریاست جمهوری اندونزی، رقابت می‌کرد.

بر اساس شمارش سریع آرا، ویدودو با ۹-۱۰ درصد پیشتاز این انتخابات است. پرابوو اما ستادهای اخذ رای را متهم به تقلب در این انتخابات کرده است. به گفته کمیته نظارت بر انتخابات نتایج این انتخابات تا سه هفته دیگر (در ۲۲ ماه مه) اعلام خواهد شد.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید