هیات دیپلماتیک کره شمالی در راه ایران و سوریه است

کدخبر: ۲۸۰۵۲۲
اقتصادنیوز: یک هیات بلند پایه سیاسی به سرپرستی «پاک میونگ گوک» معاون وزیر خارجه کره شمالی راهی ایران و سوریه شد.

به گزارش اقتاصدنیوز به نقل از  ایرنا 'کی سی ان ای' خبرگزاری کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد این هیات روز شنبه از طریق فرودگاه پکن راهی این ماموریت دیپلماتیک شده است.
گزارش می گوید: این هیات قرار است علاوه بر ایران و سوریه از کشورهای آذربایجان و مغولستان نیز به عنوان کشورهای غیر متعهد دیدن کنند.
گزارش بدون اشاره به جزییات بیشتر در مورد این سفر نوشته است اهداف و مقصد نخست این سفر اطلاع رسانی نشده است.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز گزارش کرده است این هیات دیپلماتیک روز شنبه در فرودگاه پکن مشاهده شده است.
گزارش می افزاید: این سفر زمانی اتفاق می افتد که کره شمالی بعد از شکست مذاکرات با آمریکا در هانوی، همچنان به دنبال تقویت روابط با دوستان سنتی خود و افزایش تجارت با این کشورها است زیرا مذاکرات با ایالات متحده برای تحریم ها باقی مانده است.
کارشناسان معتقد هستند این تور دیپلماتیک همچنین می تواند بخشی از تلاش های کره شمالی برای تقویت روابط تجاری با کشورهای خاورمیانه به عنوان راهی برای کاهش وابستگی بیش از حد تجارت با چین باشد.
ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی نیز آگوست سال گذشته میلادی (مرداد 97) به ایران سفر و با مقامات عالی رتبه کشور دیدار و گفت و گو کرد.
اعزام این هیات دیپلماتیک از کره شمالی به تهران در حالی است که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از برنامه خود برای سفر به کره شمالی در آینده نزدیک خبر داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید