اتحادیه اروپا تحریم‌های میانمار را تمدید کرد

کدخبر: ۲۸۰۶۲۷
اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا تحریم‌های اعمال‌شده علیه میانمار به‌دلیل نقض حقوق بشر را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: شورای اتحادیه اروپا روز دوشنبه، تحریم‌های اعمال‌شده علیه میانمار به‌دلیل نقض حقوق بشر، را برای یک سال دیگر تمدید کرد. این تحریم‌ها در واکنش به سرکوب مسلمانان روهینگیا در میانمار توسط ارتش این کشور وضع شده اند.

در بیانیه شورای اتحادیه اروپا آمده است: شورا ۲۹ آوریل، تمهیدات محدودکننده علیه میانمار/برمه را به مدت یک سال (تا ۳۰ آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی) تمدید کرد. اقدامات حقوقی به صورت مکتوب توسط شورا اتخاذ شد.

طبق این بیانیه، این اقدامات شامل تحریم سلاح‌هایی که احتمال استفاده از آن‌ها برای سرکوب داخلی وجود دارد، کالا‌های دومنظوره و همچنین تحریم آموزش نظامی نیرو‌های ارتش میانمار است.

۱۴ شخص حقیقی از جمله مقامات ارشد میانمار نیز –به دلیل نقض جدی حقوق مسلمانان روهینگیا– در میان تحریم شدگان هستنند.

اتحادیه اروپا نخستین بار سال ۱۹۹۰ تحریم تسلیحاتی را علیه میانمار اعمال کرد. بروکسل بعد‌ها همکاری‌های دفاعی را با برمه نیز به حال تعلیق درآورد و هرگونه کمکی را غیر از کمک‌های بشردوستانه به این کشور متوقف کرد. اتحادیه اروپا همچنین روادید اعضای ارتش حاکم در میانمار را نیز باطل کرد.

ارتش میانمار از سال ۲۰۱۶ میلادی خشونت‌های غیرانسانی خود را علیه اقلیت روهینگیا در استان راخین تشدید کرده است. تاکنون صد‌ها روهینگیایی به دست نیرو‌های ارتش زنده زنده سوزانده و یا به شیوه‌های وحشیانه دیگر کشته شده و بیش از ۷۰۰ هزار تن نیز آواره شده اند. این در حالی است که آن سانگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار که زمانی به عنوان به اصطلاح یکی از «تاثیرگذارترین رهبران دموکراسی‌خواه دنیا» تلقی می‌شد، در برابر نسل کشی مسلمانان میانمار به دست ارتش این کشور سکوت کامل اختیار کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید