سه تن از کارگران آزاد راه تهران – شمال جان باختند

کدخبر: ۲۸۰۷۳۲
اقتصادنیوز: خادمی گفت: از ۱۱ کارگر ایرانی مشغول کار در آزاد راه تهران شمال ۳ تن به علت آتش سوزی جان باختند.

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در باره آخرین جزییات آتش‌سوزی در تونل تهران – شمال گفت: علت آتش‌سوزی مربوط به انفجار نیست و کارشناسان این حوزه در حال بررسی علت دقیق این حادثه هستند.

وی با بیان اینکه این حادثه در تونل در حال ساخت البرز در منطقه ۲ آزاد راه تهران – شمال رخ داده است، گفت: حادثه در بخشی از تونل بزرگ البرز در منطقه ۲ آزاد راه تهران – شمال رخ داده و متأسفانه ۱۱ تن از کارگران در این سانحه صدمه دیدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کارگران این تونل همگی ایرانی بوده و در شرکت جنرال مکانیک که از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان است، فعالیت می‌کردند، افزود: برای دسترسی به کارگران محبوس شده از تونل‌های دسترسی استفاده کردیم و با همکاری نیروهای امدادی توانستیم بیشتر این کارگران را زنده خارج کنیم.

خادمی با بیان اینکه متأسفانه در این حادثه ۳ تن از کارگران جان باختند و ۳ تن دیگر دچار خراش‌های سطحی و ۵ تن دیگر هم که در تونل محبوس شده‌ بودند به بیمارستان منتقل شدند.

وی گفت: طبق آخرین اطلاعات، انفجار به دلیل گاز ناشی از متان و یا ناشی از انفجار کپسولی بوده که کارگران در آنجا استفاده می‌کردند و از سوی دیگر بخشی از تونل تکمیل شده بنابراین نیازی به انفجار نبوده است.

 همچنین منوچهر خواجه دلویی معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان  با اشاره به بروز حادثه در تونل البرز آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: در حال عزیمت به محل وقوع این حادثه هستیم. هیچ ریزشی در تونل البرز قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال روی نداده و در واقع یک انفجار روی داده است.
 
وی با بیان اینکه این منطقه مملو از گاز است و حادثه امروز یک انفجار بوده است، تصریح کرد: در این حادثه ۸ نفر در تونل محبوس شده بودند که تا الان ۵ نفر آنها نجات پیدا کرده و ۳ نفر همچنان محبوس هستند و اولویت ما نجات جان سه نفر باقیمانده است.

به گفته مجری قطعه دوم آزاد راه تهران – شمال بخش عمده‌ای از تونل بزرگ البرز تکمیل شده بنابر این نیازی به انفجار نداشته است، علت دقیق این سانحه در حال بررسی است به زودی علت دقیق آن اعلام می‌شود و مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید