الکترونیکی شدن انتخابات مجلس در انتظار تائید شورای نگهبان

کدخبر: ۲۸۰۹۱۳
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفته است که برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس منوط به تائید شورای نگهبان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره استانی شدن انتخابات پارلمان و اینکه یکی از زیرساخت‌های اجرای شدن این مصوبه الکترونیکی شدن برگزاری آن است، گفت:حدود 17 مورد از فرآیند الکترونیکی شدن انتخابات در حال انجام شدن است و اخذ رای و شمارش آرا تنها مانده است که باید مشکلات این کار نیز برطرف شود.

وی ادامه داد:برای اخذ رای و شمارش آرا به صورت الکترونیکی باید شورای نگهبان نظر نهایی را اعلام کند و وزارت کشور نیز به عنوان مجری این کار را انجام دهد.

نماینده کرج در مجلس با بیان اینکه تاکنون شورای نگهبان نظر نهایی خود درباره برگزاری الکترونیک انتخابات آتی را  اعلام نکرده است، افزود:باید تجهیزاتی که خریداری می‌شود و قرار است در این فرآیند استفاده شود به تائید شورای نگهبان برسد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید براینکه در برخی از حوزه‌های انتخابیه در انتخابات شورای شهر از فرآیند برگزاری الکترونیک استفاده شد، اظهار داشت:چون نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده مجلس بود و شورای نگهبان در این انتخابات دخیل نبود باید در انتخابات آتی شورای نگهبان به عنوان ناظر بر این انتخابات نظر نهایی را اعلام کند.

کولیوند با بیان اینکه تاکنون شورای نگهبان نظر نهایی خود برای اخذ و شمارش آرا به صورت الکترونیکی را اعلام نکرده است، گفت:باید شورای نگهبان این اطمینان را حاصل کند که روند برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی به خوبی انجام می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید