واکنش وزارت کشور به طرح استانی شدن انتخابات مجلس

کدخبر: ۲۸۰۹۲۵
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت کشور ضمن اعلام موافقت دولت با کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت:‌ جزئیات و احکامى که در مواد مختلف یک قانون بیان مى شود، تعیین کننده اثربخشى قانون در مقام عمل است و در بحث انتخابات باید به گونه اى باشد که در هر حالتى، ممانعت جدى از ورود باندهای قدرت و ثروت به مجلس به عمل آورد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس در صحن پارلمان گفت: دولت در رابطه با نفس استانی‌شدن انتخابات و تغییر جغرافیای حوزه‌های انتخاباتی، اعلام موافقت کرده است؛ علی‌رغم اینکه در لایحه جامع انتخابات، تغییری در جغرافیاى حوزه‌های انتخاباتی ندادیم.

وی ادامه داد: آنچه که برایمان مهم است، این است که مفاد قانونی که مصوب می‌شود، به گونه‌ای باشد که در آن، تحقق سیاست‌های کلی انتخابات و اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران لحاظ شود و بتواند در اجرا جامع و مانع باشد.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: طرح استانی‌شدن انتخابات نیازمند بررسی‌های بیشتر است و احکامى فراتر از استانى-شهرستانى شدن انتخابات را اصلاح کرده است.

وی بیان کرد: تغییراتى که در موضوع انتخابات از منظر دولت ضرورى بوده است در راستاى سیاست‌هاى کلى انتخابات و در قالب لایحه جامع انتخابات به مجلس تقدیم شده است و امیدواریم بررسى آن هرچه زودتر در دستورکار مجلس قرار گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید