همسر رئیس‌جمهور جدید اوکراین، نیامده جنجال بپا کرد

کدخبر: ۲۸۰۹۴۲
اقتصادنیوز: بررسی اسناد مالی در اوکراین نشان می‌دهد همسر رئیس‌جمهور جدید این کشور اقدامی انجام داده که برخلاف تبلیغات انتخاباتی «ولادیمیر زلنسکی» است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسناد رسمی مالی در اوکراین نشان می‌دهد همسر  ولادیمیر زلنسکی ، رئیس جمهور جدید اوکراین یک آپارتمان لوکس را به کمتر از نصف قیمت واقعی آن از یک فرد ثروتمند سرشناس در این کشور خریده است.

زلنسکی کمدین و ستاره تلویزیونی اوکراین که هیچگونه سابقه سیاسی ندارد، در ۲۱ آوریل توانست در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شود. رئیس جمهور جدید اوکراین در زمان تبلیغات انتخاباتی، خود را فردی جدای از طبقه مرفه که بر عرصه سیاسی و تجاری این کشور حاکم هستند، معرفی کرد.

با این حال افشای معامله خرید یک دستگاه آپارتمان گرانقیمت در ساحل دریای سیاه توسط همسر زلنسکی حاکی از آن است که خانواده رئیس جمهور اوکراین نیز از معامله با فردی از طبقه ثروتمند منتفع شدند. خبرگزاری رویترز نتوانست به علت اینکه چرا این آپارتمان لوکس به پایین‌تر از قیمت خود به فروش رسیده، پی ببرد. هنوز زلنسکی و همسرش به درخواست‌ها برای اظهارنظر در خصوص افشای این معامله پاسخ نداده‌اند.

الکساندر بوریاک از تاجران سرشناس اوکراینی براساس اسناد مربوط به ثبت اموال این آپارتمان را به همسر رئیس جمهور اوکراین فروخته است. با این حال بوریاک نیز از اظهارنظر در این باره خودداری کرد. براساس اسناد مربوط به اعلام اموال که زلنسکی ارائه کرد و نیز اسناد مالکیت اموال در اوکراین، همسر رئیس جمهور این کشور این آپارتمان لوکس را در آوریل سال ۲۰۱۳ به قیمت ۱۶۳ هزار و ۸۹۳ دلار در شبه جزیره کریمه خریداری کرده است. خرید این آپارتمان یک سال پیش از الحاق کریمه به روسیه به ازای هر متر مربع یک هزار و ۲۶۳ دلار صورت گرفت. با این حال یک وبسایت تخصصی در اوکراین قیمت هر آپارتمان را در منطقه مذکور بین ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار دلار در هر متر مربع برآورد کرد.

زلنسکی که ٤١ سال دارد سابقه‌ای در سیاست ندارد و بیشتر به عنوان کمدین شناخته می‌شد. او عمده معروفیت خود را از بازی در یک سریال تلویزیونی، در نقش کسی که تصادفی رئیس جمهور اوکراین شده بود، به دست آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید