هشدار فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره تنگه هرمز

کدخبر: ۲۸۱۰۷۵
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: صادرات نفت از خلیج فارس به سود همه بوده و باید به منافع متقابل احترام گذاشته شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، امیر دریادار حسین خانزادی بعدازظهر پنجشنبه در همایش طلایه‌داران هدایت که در سبزوار برگزار شد اظهار کرد: دشمن طی سال‌های گذشته جنگ اقتصادی را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده تا از این مسیر بتواند به اهداف خود دست یابد.

وی افزود: در این جنگ دشمن به صورت مستقیم با ملت ایران مواجه نشده است به همین دلیل تشخیص جبهه درگیری کمی دشوار است و راهکار مقابله با دشمن اتحاد ملی است زیرا آنها همگرایی مردم را نشانه گرفته‌اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم در استفاده از ظرفیت جوانان برای توسعه کشور بیان کرد: در این راستا نیروی دریایی استفاده از نسل جوان را در دستور کار خود قرار داده است.

خانزادی با اشاره به موقعیت استراتژیک تنگه هرمز تاکید کرد: روزانه حدود 17 میلیون بشکه نفت از این منطقه به کشورهای دنیا صادر می‌شود و که نقش حیاتی در انرژی جهان دارد. اگر آمریکا و همپیمانانش صادرات نفت از این محدوده را مهم می‌دانند جمهوری اسلامی ایران نیز منفعت خود را در صادرات نفت می‌دادند و همه باید به منافع متقابل در خلیج فارس احترام بگذارند.

وی با اشاره به استفاده برخی کشورهای منطقه از نیروهای خارجی برای تداوم حکومت خود تاکید کرد: این اقدام تأثیر منفی در ایجاد اتحاد و انسجام میان کشورهای منطقه خواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که مقابل آمریکا ایستاده است که تحسین دیگر کشورها را به دنبال داشته است و ما به خواسته‌های دشمن پاسخ منفی می‌دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید