آخرین دستاوردهای خودروسازی جهان در نمایشگاه نیویورک

کدخبر: ۲۸۱۰۸۳
اقتصاد نیوز:در چند روز گذشته، توجه تمامی علاقه مندان صنعت حمل و نقل به شرق و غرب و دو نمایشگاه شانگهای و نیویورک معطوف شده بود. هر دوی این نمایشگاه ها با شور و حال زیادی برگزار شده و میزبان برخی از آخرین دستاوردها و محصولات خودروسازان بزرگ و کوچک بودند. در نوشتار حاضر قصد داریم به طور خلاصه مروری بر مهم ترین اتومبیل های معرفی شده در این دوره از نمایشگاه خودروی نیویورک داشته باشیم.
آخرین دستاوردهای خودروسازی جهان در نمایشگاه نیویورک

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، ونیو جدیدترین عضو خانواده کراس اوورهای هیوندای است. این خودرو با اتاق جعبه ای شکل خود در رده ای پایین تر از کونا قرار می گیرد.

نیروبخش ونیو یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی است. این موتور چهار سیلندر در همکاری با گیربکس شش سرعته دستی یا نمونه CVT فقط چرخ های جلو را به حرکت وادار می کند.

در داخل کابین نمایشگر 8.5 اینچی لمسی و نمونه 3.5 اینچی موجود در پشت فرمان از نکات جالب توجه هستند. سیستم اینفوتینمنت هیوندای ونیو به صورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می کند.

مرسدس بنز GLS

بی تردید نسل سوم GLS را می توان یکی از شاخص ترین مدل های رونمایی شده در نمایشگاه خودروی نیویورک دانست. این شاسی بلند فول سایز لوکس بر اساس زبان طراحی اخیر اشتوتگارتی ها خلق شده و اینک هماهنگی بیشتری با برادران کوچک تر خود دارد. البته مثل محصولات پیشین طراحی GLS 2020 به ویژه در نمای روبرو به گونه ای است که احتمالا انتقاداتی را به دنبال خواهد داشت.

بزرگ ترین شاسی بلند مزین به نشان مرسدس بنز، در مدل پایه 450 از یک موتور شش سیلندر 362 اسب بخاری به همراه سیستم هیبرید نرم 48 ولتی بهره می برد. برای مدل رده بالای GLS 580 یک موتور V8 با 483 اسب بخار قدرت در نظر گرفته شده؛ سیستم هیبرید نرم 48 ولتی این موتور قدرتمند را نیز همراهی می کند. این سیستم 21 اسب بخار قدرت دارد.

همانند دیگر خودروهای تولیدی مرسدس بنز، سیستم اینفوتینمنت اختصاصی MBUX با دو نمایشگر عریض در نسل سوم GLS نیز دیده می شود. این سیستم به طور پیشفرض از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می کند.

لینکلن Corsair 2020

شرکت لینکلن که برند لوکس فورد محسوب می شود، با پرده برداری از کراس اوور کوچک Corsair در نمایشگاه خودروی نیویورک مدل MKC را بازنشسته کرد. این عضو جدید پلتفرم مشترکی با فورد اسکیپ دارد.

 

2020 Lincoln Corsair (3)
 

 

در زیر کاپوت تریم پایه از لینکلن Corsair، یک موتور 2 لیتری توربو با 250 اسب بخار قدرت و 372 نیوتن متر گشتاور نصب شده است. افرادی که به دنبال قدرت بیشتر باشند، می توانند این کراس اوور آمریکایی را با موتور 2.3 لیتری سفارش دهند. این موتور قادر است 280 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

 

2020 Lincoln Corsair (3)
 

 

وظیفه انتقال قدرت در لینکلن Corsair را یک گیربکس هشت سرعته خودکار بر عهده دارد. در حالت استاندارد فقط چرخ های جلو محرک هستند، اما امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک برای خریداران وجود دارد. فروش این کراس اوور خوش استیل از پاییز امسال آغاز خواهد شد.

سوبارو Outback 2020

سال گذشته و در نمایشگاه خودروی نیویورک بود که سوبارو از نسل جدید فارستر پرده برداری کرد. حال با گذشت یک سال این شرکت ژاپنی تصمیم گرفته نسل جدید Outback را نیز معرفی کند.

اگر چه به لحاظ ظاهری دامنه تغییرات Outback 2020 چندان چشمگیر نیست، اما به لحاظ فنی بهبودهای زیادی حاصل شده است. مدل پایه از این شاسی بلند خوشنام و محبوب با موتور 2.5 لیتری باکسر به فروش خواهد رسید. این موتور توانایی تولید 182 اسب بخار قدرت و 238 نیوتن متر گشتاور را دارد.

 

2020 Subaru Outback (1)
 

 

اما مدل های XT با موتور 2.4 لیتری توربوشارژ که در سدان لگاسی نیز به کار گرفته شده، عرضه می شوند. این موتور هم قادر است 260 اسب بخار قدرت و 375 نیوتن متر گشتاور تولید کند. خریداران Outback 2020 انتخابی جز گیربکس CVT ندارند، با این حال می توانند با نمایشگر 11.6 اینچی داخل کابین خود را در طول رانندگی های آرام و یکنواخت سرگرم کنند!

 

2020_subaru_outback_fint_fd_415191_1600
 

 

جنسیس مینت

جنسیس رابطه خوبی با نمایشگاه خودروی نیویورک داشته و در طول حیات کوتاه مدت خود چند مدل مفهومی را در این نمایشگاه رونمایی کرده است. امسال نیز برند لوکس کره ای ها با کانسپت جالب Mint (به معنای نعناع) در نیویورک حاضر شده است.

جنسیس مینت با هدف انجام سفرهای کوتاه درون شهری و با نیم نگاهی به صنعت مد طراحی شده، به همین جهت از نمای ظاهری جذاب و هیجان انگیزی برخوردار است.

نیروی مورد نیاز مینت توسط یک پیشرانه الکتریکی تامین می شود. درباره جزئیات پیشرانه اطلاعات دقیقی منتشر نشده اما به گفته جنسیس می توان با یک بار شارژ تا 200 مایل (معادل 320 کیلومتر) مسافت را پشت سر گذاشت. به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع می توان از شارژرهای 350 کیلوواتی برای تغذیه باتری مینت استفاده کرد.

کادیلاک CT5 2020

شرکت کادیلاک همانطور که با انتشار تیزرهایی از قبل خبر داده بود، از مدل جدید CT5 در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی کرد. با عرضه این خودرو مدل های پا به سن گذاشته ای مثل ATS و CTS از رده خارج خواهند شد.

 

2020-Cadillac-CT5-Sport-1-1
 

 

کادیلاک CT5 طراحی جسورانه ای دارد. مدل پایه از این سدان لوکس با موتور 2 لیتری توربو که می تواند 237 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند، قابل انتخاب خواهد بود.

 

2020-Cadillac-CT5-Premium-6
 

 

در تریم های بالاتر موتور 3 لیتری V6 وظیفه تامین نیرو را بر عهده گرفته است. این موتور335 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن متر گشتاور دارد. شرکت کادیلاک تازه ترین سدان خود را هم به صورت دیفرانسیل عقب و هم به صورت تمام چرخ محرک و همچنین با سیستم نیمه خودران سوپر کروز عرضه خواهد کرد.

تویوتا هایلندر 2020

نسل چهارم تویوتا هایلندر دیگر شاسی بلندی است که در نمایشگاه خودروی نیویورک در معرض دید عموم قرار گرفت؛ این SUV پرطرفدار در مقایسه با قبل بزرگ تر شده تا فضای کافی برای راحتی هشت سرنشین فراهم شود.

 

 

 

مثل دیگر محصولات اخیر تویوتا، هایلندر 2020 نیز روی پلتفرم یکپارچه TNGA توسعه یافته است. ژاپنی ها برای تامین نیروی مورد نیاز این خودرو از ترکیب موتور 3.5 لیتری V6 با گیربکس هشت سرعته خودکار و موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر با گیربکس CVT استفاده کرده اند.

 

2020-toyota-highlander-2019-new-york-live
 

 

سیستم اینفوتینمنت هایلندر در حالت استاندارد از نمایشگر 8 اینچی لمسی بهره می برد، اما در لیست آپشن های آن نمایشگر 12.3 اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو به چشم می خورد.

پورشه 911 اسپیدستر

اگر چه زمان نسبتا زیادی از زمان معرفی نسل اخیر 911 (با کد 992) می گذرد، اما پورشه با نمایش نسخه اسپیدستر سعی کرده نماد خود را با کماکان در کانون توجه نگه دارد.

 

2020 Porsche 911 Speedster
 

 

وظیفه تامین نیروی نسخه بدون سقف 911 را همان موتور 4 لیتری تنفس طبیعی به کار رفته در 911 GT3 بر عهده دارد. این موتور 502 اسب بخار قدرت و 470 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و با گیربکس شش سرعته دستی ترکیب شده است.

 

2020 Porsche 911 Speedster 2
 

 

با این مشخصات فنی پورشه 911 اسپیدستر در عرض 3.8 ثانیه به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت رسیده و قادر است نهایت سرعت 192 مایل (308 کیلومتر) در ساعت را ثبت کند. از این خودروی اسپرت خاص 1948 دستگاه تولید خواهد شد.

مرسدس ای ام جی GLC63 & GLC63 Coupe

مرسدس AMG فیس لیفت کراس اوورهای محبوب GLC63 AMG و GLC63 AMG Coupe را نیز در غرفه خود در نمایشگاه خودروی نیویورک به نمایش گذاشته بود. هر دوی این مدل ها نیروی خود را از موتور 4 لیتری V8 توئین توربو دریافت می کنند.

 

AMG GLC63 2020 (3)
 

 

در حالت استاندارد موتور فوق توانایی تولید 469 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور را دارد. اما در نسخه GLC63 S این ارقام به ترتیب به 503 و 700 واحد افزایش می یابند.

 

AMG GLC63 2020 (1)
 

 

اشتوتگارتی ها وظیفه انتقال قدرت را بر عهده گیربکس نه سرعته خودکار گذاشته اند. جالب اینکه سیستم AWD (چهار چرخ محرک دایمی) به صورت استاندارد برای این کراس اوورهای محبوب عرضه شده است. با چنین مشخصات قابل توجهی GLC63 برای رسیده به سرعت صد کیلومتر در ساعت تنها به 3.6 ثانیه زمان نیاز دارد. بد نیست اشاره کنیم نسخه S فقط با اتاق کوپه در ایالات متحده به فروش خواهد رسید.

کانسپت فولکس واگن تاروک

فولکس واگن با پیکاپ مفهومی تاروک (Tarok) در نیویورک حضور داشت. با رونمایی از این پیکاپ، ژرمن ها به نوعی دنبال ارزیابی بازخوردها هستند، چرا که نسخه تولیدی تاروک بزودی در آمریکای جنوبی عرضه می شود و در صورت دریافت بازخوردهای مثبت احتمالا این پیکاپ در بازار آمریکا نیز تزریق خواهد شد.

 

نمایشگاه خودروی نیویورک
 

 

تاروک بر اساس پلتفرم یکپارچه MQB فولکس واگن توسعه یافته است. اگر چه قسمت بار این پیکاپ کوچک دیده می شود، اما با باز کردن یک دریچه می توان کفی را تا داخل کابین گسترش داد.

 

Volkswagen Tarok Concept (2)
 

 

کیانتو K50

کیانتو 50 یکی از عجیب و غریب ترین مدل های رونمایی شده در نیویورک بود. این اتومبیل اسپرت چینی توسط شرکت Mullen Technologies در کالیفرنیا مونتاژ خواهد شد.

نیروبحش K50 یک پیشرانه الکتریکی است که از دو موتور تشکیل یافته؛ هر یک از این موتورها روی محورهای جلو و عقب نصب شده و در مجموع 402 اسب بخار قدرت دارند.

نسخه چینی این مدل اسپرت به باتری 78 کیلووات ساعتی مجهز شده و قادر است مطابق با استاندارد NEDC تا 230 مایل (370 کیلومتر) مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید