مقایسه جالب عادل فردوسی پور با رونالدو!

کدخبر: ۲۸۱۰۹۵
اقتصاد نیوز:جدایی عادل فردوسی‌پور از شبکه3 قطعا یکی از اتفاقات مجهول و عجیب این سال‌ها به شمار می‌آید که هنوز هم سازمان صداوسیما افتخار نداده در مورد آن دست به شفاف‌سازی بزند. حالا نه‌تنها خبری از نود نیست بلکه مدت‌هاست عادل فوتبال هم گزارش نمی‌کند و به همین راحتی یکی از سرمایه‌های رسانه‌ای ایران بلااستفاده باقی مانده است.
مقایسه جالب عادل فردوسی پور با رونالدو!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از همشهری ورزشی، فقط فرض کنید عادل می‌توانست مطابق روال معمول داربی89، بازی پرسپولیس و سپاهان یا مصاف نمایندگان کشورمان با تیم‌های عربستانی را گزارش کند؛ این مسئله چقدر جذابیت مضاعف ایجاد می‌کرد؟ هم‌اکنون دوری عادل از شبکه3 به سود هیچ‌کدام از دوطرف تمام نشده و شاید در قیاسی فانتزی، بتوان این داستان را با جدایی کریس رونالدو از رئال مادرید مقایسه کرد.

هیچ‌کدام سود نکردند

ابتدای فصل جاری مسابقات فوتبال در اروپا، کریستیانو رونالدو به شکلی ناگهانی از رئال مادرید جدا شد و به یوونتوس پیوست. شاید او می‌خواست ثابت کند رکن اصلی موفقیت‌های مادرید در 3 سال گذشته خودش بوده و بدون او رئال نتیجه نخواهد گرفت. اتفاقا همینطور هم شد و رئال بدون رونالدو یکی از بدترین فصول تاریخش را پشت‌سر گذاشت، اما نکته اینجاست که رونالدو هم بدون رئال به جایی نرسید. او اگرچه با یوونتوس قهرمان ایتالیا شد اما بانوی پیر پیش از این هم هفت مرتبه متوالی چنین عنوانی را به‌دست آورده بود. آنها کریس را خریدند تا قهرمان اروپا شوند اما این باز زودتر از هر زمان دیگری حذف شدند. رئال و رونالدو در کنار هم زوج خوبی بودند؛ درست مثل تلویزیون و عادل که حالا دور از هم، هر دو ضرر می‎‌کنند. فردوسی‌پور بدون نود و شبکه 3 چیزی کم دارد. در حاشیه جشن امضای کتاب عادل وقتی از او پرسیدند مسابقات فوتبال را دنبال می‌کند یا نه، یک جواب منفی دلسردکننده و غم‌انگیز داد. قلب عادل را کشته‌اند و البته که تلویزیون هم در این ماجرا به‌شدت ضرر کرده. فرق ماجرا فقط این است که کریس خودش از رئال رفت اما عادل را بیرون کردند. رونالدو با نخستین ساز ناکوک فلورنتینو پرز بساطش را جمع کرد و رفت اما فردوسی‎‌پور انبوهی از نامهربانی‌ها را تحمل کرد تا 3 روز بعد از دریافت جایزه بهترین برنامه صداوسیما دکورش را تخریب کنند!

گلزار در نقش گرت بیل

بسیاری بر این باور بودند که با جدایی رونالدو، فرصت برای عرض‌اندام گرت بیل فراهم می‌شود؛ ستاره‌ای که در تمام طول سال‌های گذشته زیر سایه کریس مانده بود. با وجود این چنین اتفاقی رخ نداد و بیل بدون رونالدو هم نتوانست نقش اول را در رئال‌مادرید بازی کند. وضعیت این بازیکن چنان رقت‌بار است که گفته می‌شود باشگاه تصمیم به فروش او گرفته، اما مشتری قطعی برای بیل پیدا نشده و صرفا گزینه انتقال قرضی باقی مانده است. از این نظر شاید بتوان گرت را با محمدرضا گلزار مقایسه کرد؛ سوپراستاری که به ابتکار مدیر «بادرایت» شبکه 3 به تلویزیون آمد و قرار بود بعد از خروج فردوسی‌پور، به نماد و سمبل شبکه 3 تبدیل شود. با وجود این آن‌قدر انرژی منفی در اطراف او به‌وجود آمد که عاقبت گزینه‌ای غیر از باخت برای مجری «برنده‌باش» و برنامه‌اش باقی نماند.

بنزمایی در کار نیست

کوچ رونالدو از رئال هر مشکلی به‌وجود آورد، حداقل این حسن را داشت که کریم بنزما توانست خودی نشان بدهد. او البته به اندازه کریس کارگشا نبود اما گل‌های مهم و زیادی زد و از خودش اعاده‌حیثیت کرد. با وجود این، در معامله شبکه3 با رونالدو هیچ «بنزما»یی هم در کار نبود. شاید قرار بود نقش کریم را محمدحسین میثاقی بازی کند اما از صدقه سر گردانندگان باهوش تلویزیون، چنان موجی از مخالفت‌ها علیه میثاقی درست شد که حالا دیگر از همان گزارشگر میدانی خوش‌ذوق هم خبری نیست. این روزها همه محمدحسین را به چشم کسی که زیرآب استادش را زده می‌بینند؛ چشم مدیران سیما روشن!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید