مرور همه اخراج‌های پرحاشیه دایی؛ سیاست و سیاسی!

کدخبر: ۲۸۱۱۰۹
​اقتصاد نیوز:اخراج، خیلی پدیده دوستانه‌ای نیست اما در مورد دایی، همیشه پر حاشیه‌تر هم بوده است.
مرور همه اخراج‌های پرحاشیه دایی؛ سیاست و سیاسی!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، جدایی دایی از تیم ملی یک جمله ماندگار داشت: «اخراج من کار رئیس جمهور بود!» دایی، هیچوقت زیر بار این نرفت که توسط محمد احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری وقت و اجرای علی آبادی سرمربی تیم ملی شده اما در مورد اخراجش، همیشه انگشت اتهام را به سمت آن‌ها گرفت. دایی و اخراج، هیچوقت رابطه عادی با هم نداشته‌اند و دادن حکم اخراج به او، در یک روند عادی انجام نشده است.

دستور پشت پرده

انتخاب، مربیگری و اخراج دایی از تیم ملی، تبعات زیادی داشت. دایی در شرایطی که عمر مربیگری‌اش فقط کمی از یک سال عبور می‌کرد، حکم سرمربیگری تیم ملی را گرفت. او قبل از انتخاب گفته بود سرمربی تیم ملی با لابی مشخص می‌شود و بعد از انتخاب، گفت با خدا لابی کرده است. دوران مربیگری او در تیم ملی موفقیت چندانی نداشت و زمانی که باخت به عربستان در حضور رئیس جمهور وقت، شانس رسیدن تیم ملی با جام جهانی را به حداقل رسانده بود، اخراج شد. دایی در مصاحبه‌های تندی، احمدی‌نژاد و علی آبادی را عامل اخراجش می‌دانست و اعتقاد داشت این تصمیم ورزشی نبوده است. هر چند حاضر نشد بپذیرد که انتخابش هم، با دستور مستقیم همین افراد انجام شد.

اتاق یک نفره

علی دایی دوره اول حضورش در پرسپولیس، قراردادی یک سال و نیمه با این باشگاه بست. با پایان این قرارداد، روابط او و حبیب کاشانی رو به سردی و سپس درگیری رفت و هر دو به برنامه نود دعوت شدند. دایی گفت حتی حاضر نیست روبروی کاشانی بنشیند و با او مناظره کند و هر کس، باید یک نفره و جداگانه در این برنامه حرف‌هایش را بزند. در نهایت، همین اختلاف تند باعث جدایی دایی از پرسپولیس شد. هر چند نداشتن قرارداد، زحمت این تصمیم را برای کاشانی کم کرد و نیازی به حکم اخراج نداشت.

تصمیم سیاسی

بازگشت دایی به پرسپولیس، از دور اول پرحاشیه و اخراجش هم پرحاشیه‌تر بود. دایی بعد از دوره‌ای آرام در راه آهن، به پرسپولیس برگشت و این تیم را به نایب قهرمانی رساند. رابطه دایی با رویانیان، خوب شده بود و رحیمی مدیرعامل جدید باشگاه هم با او رابطه نزدیکی داشت. با این حال سیاسی، رئیس هیات مدیره پس از شروعی ضعیف در لیگ چهاردهم تصمیم به برکناری دایی گرفت. هفته هفتم، پرسپولیس در تهران به تراکتورسازی باخت و سیاسی همزمان دایی و رحیمی، سرمربی و مدیرعامل باشگاه را برکنار کرد. دایی چون حکم رسمی اخراجش را نگرفته بود، سر تمرین رفت و همزمان با درخشان، مربی جدید باشگاه در تمرین حضور داشت! تصاویری به یاد ماندنی، که شرایط بی ثبات باشگاه در آن مقطع را به خوبی نشان می‌داد. نزدیکان دایی مثل پیروانی، آنقدر عصبانی بودند که دایی مجبور بود برای جلوگیری از حاشیه بیشتر کنترل‌شان کند. در نهایت دایی، توانست قرارداد لیگ چهاردهم و حتی بخشی از قرارداد لیگ پانزدهم که به صبا رفته بود را از پرسپولیس بگیرد از باشگاه جدا شود.

قیمت پراید

بالا رفتن قیمت پراید علاوه بر جامعه، برای دایی مازراتی سوار هم دردسر درست کرد و او پس از دو دوره کم دردسر در صبا و نفت، از سایپا کنار گذاشته شد. دایی فصل پیش، بهترین رتبه یک دهه اخیر سایپا را بدست آورد و رتبه هفتم این فصل هم جایگاه چندان بدی برای‌شان نبود. با این حال حرف‌های دایی و انتقاداتش از وضعیت مالی باشگاه در زمان افزایش قیمت پراید، باعث بروز اختلاف بین او و مدیران باشگاه شد. شکاف او و مدیریت باشگاه، تا جایی ادامه پیدا کرد که مدیران سایپا با بیانیه‌ای عجیب و ادعای «درخواست کارگران کارخانه» حکم به اخراج او دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید