ترامپ: پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای برای روابط بزرگ با روسیه وجود دارد

کدخبر: ۲۸۱۴۷۲
اقتصادنیوز: دونالد ترامپ پس از گفتگوی تلفنی روز گذشته‌اش با ولادیمیر پوتین، در توئیتی نوشت: «پتانسیل فوق العاده ای» برای یک رابطه «خوب» و یا حتی «عالی» بین آمریکا و روسیه وجود دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسپوتنیک نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از گفتگوی تلفنی‌اش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در روز گذشته در حساب توئیتری خود نوشت پتانسیل‌های عظیمی برای روابط خوب با روسیه وجود دارد.

دونالد ترامپ نوشت: «پتانسیل فوق العاده‌ای برای یک رابطه خوب و یا حتی عالی بین آمریکا و روسیه وجود دارد». ترامپ در ادامه افزود: «دنیا می‌تواند جای بهتر و امن‌تری شود» اگر دو کشور با هم کنار بیایند.

پیش از این ترامپ در حساب توئیتری خود نوشته بود: «مکالمه طولانی و بسیار خوب و مفیدی با رئیس‌جمهور روسیه داشتم، اینکه (از نظر ترامپ) کنار آمدن با روسیه و چین چیز خوبی است». رئیس‌جمهور آمریکا محور‌های این گفتگو را تجارت، اوکراین، کره‌شمالی، کنترل تسلیحات اتمی و ماجرای مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا اعلام کرده بود.

ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، رؤسای جمهور روسیه و آمریکا، روز جمعه طی یک تماس تلفنی درباره عقد توافق اتمی جدید با مشارکت چین و همچنین مسائل دیگر گفتگو کردند. طبق گزارش کاخ سفید، دو طرف در این تماس تلفنی، درباره گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، بحران ونزوئلا و کره شمالی نیز گفتگو کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید