سه چالش جدی آمریکا تا سال ۲۰۳۰ به روایت سردار صفوی

کدخبر: ۲۸۱۵۶۷
اقتصادنیوز: مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکا تا سال ۲۰۳۰ با سه چالش اقتصادی، نظامی و فرهنگی روبرو می‌شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به همراه دانشجویان خود در مقطع دکتری دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران از زیرساخت های نظامی و اقتصادی استان هرمزگان بازدید کرد.

وی با تحلیل چالش‌های بزرگ آمریکا تا سال ۲۰۳۰ در مقیاس جهانی گفت: آمریکایی‌ها سه چالش بزرگ پیش رو دارند. چالش اول آنها با ماهیت اقتصادی برابر چین است. چین تا سال ۲۰۳۰ چین قدرت اول اقتصادی جهان خواهد شد و هر کشوری که قدرت اقتصادی شود به سمت توسعه و گسترش قدرت نظامی حرکت خواهد کرد و آمریکایی‌ها از این روند احساس خطر می‌کنند. به همین دلیل اوباما در اواخر دوره ریاست جمهوری خود از استراتژی کوچ شرقی و حرکت به سمت چین سخن گفت.

سرلشکر صفوی افزود: آمریکایی‌ها در راهبرد امنیت ملی خودشان در سال ۲۰۱۲ اعلام کردند که از نظر نظامی به سمت جنوب شرقی آسیا و اقیانوس آرام خواهند رفت و قصد دارند آرام، آرام به سمت آن منطقه تغییر استراتژی بدهند به دلیل اینکه چین قدرت تأثیرگذار اقتصادی در مقابل آمریکا است و روسیه نیز قدرت نظامی مقابل آمریکا محسوب می‌شود.

وی چالش دوم آمریکایی ها را با ماهیت نظامی دانست و خاطرنشان ساخت: چالش دوم آمریکایی‌ها با فدراسیون روسیه است که ماهیت نظامی دارد. روسیه پس از فروپاشی شوروی ساختار نظامی و اطلاعاتی  خود را حفظ کرده است  و هم اکنون هم بزرگترین قدرت نظامی در مقابل آمریکا  خصوصا در سلاح‌های قاره پیما موشکی و اتمی است.

سرلشکر صفوی سومین سومین چالش آمریکایی‌ها را فرهنگی و تمدنی دانست و افزود: واقعیت این است که یک قدرت بزرگ فرهنگی و تمدنی به نام جهان اسلام در برابر فرهنگ و اقتصاد  لیبرال دموکراسی و تفکر مادی آمریکایی‌ها  و غربی‌ها در حال ظهور و بروز است و با پیروزی انقلاب کبیر اسلامی ساختار قدرت در منطقه غرب آسیا به نفع ایران رقم خورد و آمریکائی‌ها و صهیونیست ها دچار غافلگیری استراتژیک شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید