هشدار پلوسی: ترامپ در انتخابات 2020 ببازد نتایج را زیر سوال می‌برد

کدخبر: ۲۸۱۵۷۸
اقتصادنیوز: «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد ؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ممکن است در صورت شکست در انتخابات آتی؛ نتایج انتخابات را به چالش بکشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت: به باور پلوسی نمی توان ترامپ را با استیضاح کنار گذاشت و تنها راه برای برکناری او از قدرت، شکست دادن ترامپ در انتخابات با یک فاصله بسیار «بزرگ» است تا او نتواند مشروعیت پیروزی یک نامزد دموکرات را به چالش بکشد. 

پلوسی خطاب به دموکرات ها هشدار داد، در وسط میدان باشند و در غیر این صورت ترامپ ممکن است نتایج انتخابات را به چالش بکشد. 

وی گفت ما باید خود را در مقابل چنین اتفاقی واکسینه کنیم و آماده آن باشیم. 

پلوسی ابراز نگرانی کرد که اگر ترامپ با یک فاصله اندک در انتخابات سال آینده میلادی شکست بخورد، داوطلبانه از قدرت کناره گیری نخواهد کرد. 

وی به دموکرات ها هشدارداد: خود را درگیر روند طولانی استیضاح نکنید چرا که این امر در نهایت می تواند در سنای تحت کنترلِ جمهوری خواهان نابود شود. 

وی از دموکرات ها خواست از طریق همسو شدن با رای دهندگانی میانه رویی که در انتخابات سال 2018 به حزب دموکرات ملحق شدند و آن را به سمت گرایشات چپگرایانه سوق دادند، ریسک نکنند. 

رئیس 79 ساله مجلس نمایندگان آمریکا خطاب به دموکرات ها گفت: جریان اصلی را در دست داشته باشید و چپ میانه را حفظ کنید.

وی درباره شعار دموکرات ها در انتخابات سال گذشته کنگره که باعث شد برای بار دوم به عنوان رئیس مجلس به این نهاد راه یابد، گفت: ما خواستار مراقبت های بهداشتی، دولت شفاف تر و افزایش دستمزدها بودیم واین یک پیام ساده بود.

نیویورک تایمز افزود: پلوسی با اشاره به برخی طرح های جاه طلبانه حزب دموکرات که مورد جناح چپ این حزب و برخی از نامزدهای انتخابات 2020 است، از جمله «مراقبت های بهداشتی همگانی» و توافق جدید اقلیمی موسوم به «توافق سبز» که خود او ازحمایت از آن خودداری کرده است، اظهار داشت: ما در برخی از طرح هایی که مورد حمایت برخی از اعضای حزب ما است، دخالتی نداریم. 

این رسانه آمریکایی نوشت: در حالی که تقریبا پنج ماه تا پایان دومین دوره ریاست پلوسی بر مجلس نمایندگان آمریکا باقی مانده است، به نظر می رسد او تنها دموکراتی است که از قدرت مخالفت با ترامپ برخوردار است و درحالی که به نظر می رسد به راحتی می تواند ترامپ را به چالش بکشد نارضایتی او از رفتارهای ترامپ با پیروزی دموکرات ها در انتخابات سال گذشته مجلس نمایندگان آمریکا قوت گرفت.

پلوسی در هفته های اخیر به نزدیکانش گفته است که به رئیس جمهوری آمریکا در احترام گذاشتن به نتایج هر گونه انتخاباتی اعتماد ندارد مگر این که وی درانتخابات به طور کامل شکست بخورد. 

این دیدگاه پلوسی با ادعاهای مکرر و بدون ادله ترامپ درباره تقلب در انتخابات از سوی دموکرات ها مطابقت دارد. پلوسی می گوید نباید با برخی اقدامات به ویژه در زمینه استیضاح رئیس جمهور، به دست او بهانه داد. 

نیویورک تایمز افزود: در دو هفته گذشته، ترامپ بر شدت فشارها بر پلوسی افزوده و بارها تاکید کرده است که از شهادت دادن مقام های کنونی و سابق از جمله «دونالد اف مک گان» مشاور سابق کاخ سفید، در کمیته های دموکراتیک جلوگیری می کند. 

در عین حال، شهادت «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا در مقابل کمیته قضایی سنای آمریکا، پلوسی را وادار کرد تا وی را به ارتکاب «یک جرم» از طریق ضد ونقیض گویی درباره اظهارات قبلی اش در خصوص تعاملاتش با «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده روسیه متهم کند. 

نیویورک تایمز به نقل از دو نفر از افراد مطلع از طرز تفکر ترامپ نوشت: به نظر می رسد این رویارویی جان تازه ای به رئیس جمهور بخشیده است و در حالی که وی بعید می داند اگر مجلس نمایندگان آمریکا به تلاش ها برای استیضاح او ادامه دهد در سنا محکوم شود، تیم پلوسی را آزرده خاطر کرده است.

در حالی که پلوسی خود را متعهد دانسته که از استیضاح جلوگیری کند اما او ظاهرا صبر خود را از دست داده است. 

پلوسی ماه گذشته نیز از اعضای حزبش خواسته بود بر روی موضوع استیضاح ترامپ تمرکز نکنند به ویژه این که دموکرات ها بر سر این مساله اختلاف نظر دارند.

شبکه خبری سی ان ان به دنبال انتشار گزارش مولر، نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که نشان می داد 37 درصد خواهان استیضاح ترامپ و 59 درصدمخالف آن هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید