10 سال زندان در انتظار کاربر متخلف یوتیوب

کدخبر: ۲۸۱۷۹۷
اقتصاد نیوز:یک کاربر یوتیوب که از طریق این سامانه ویدیویی آنلاین اقدام به دریافت ویدئوهای مستهجن از افراد زیر سن قانونی می کرد، به 10 سال حبس محکوم شد.
10 سال زندان در انتظار کاربر متخلف یوتیوب

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از انتخاب، استین جونز نام فردی است که به دلیل درخواست ویدیوهای غیرقانونی از کاربران کم سن و سال یوتیوب  به 10 سال زندان محکوم شده است. این محکومیت نشان می دهد این روزها جایی برای متخلفین اینترنتی نیست.

مدتی است که یوتیوب شروع به رصد فعالیت های کاربران در فضای مجازی کرده و هر نوع فعالیت مجرمانه را شناسایی و حذف می کند.یکی از جدیدترین افرادی که با رفتار مجرمانه خود از صحنه یوتیوب حذف شده است، فردی است که در تلاش بوده دختران یر 15 سال را اغفال کند.

 بر اساس گزارش ها او رفتار بی شرمانه اینترنتی خود را از سال 2015، شروع کرده است. وی از سال 2015 به بعد به دختران جوان پیغام می داد و از آنان درخواست می کرد عکس و تصاویر ویدئویی خود را برای وی بفرستند. او سپس این تصاویر را ذخیره می کرد و در برخی موارد نوجوانان را با ارعاب و تهدید مجبور می کرد تصاویری بیشتر برای وی بفرستند.

جونز بعدها در سال 2017 برای درخواست ویدیوهای کاملا مستهجن از دو دختر زیر سن قانونی دستگیر شد. او اعتراف کرد که از فیس بوک و آی مسیج برای گپ زدن با دختران نوجوان استفاده و آنها را تشویق به ارسال فیلم های مستهجن می کند. با این که جونز مجرم شناخته شد اما حساب کاربری یوتیوب خود را حفظ کرد.

اما در دادگاه تجدیدنظر و جدید نه تنها به یک دهه زندان محکوم شد، بلکه حساب های کاربری وی در یوتیوب که از آن ببرای دریافت و آپلود تصاویر و ویدئوهای مستهجن استفاده می کرد نیز برای همیشه حذف شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید