قنبری: مخالفان دولت می‌خواهند از نمد انتقاد، کلاه انتخاباتی برای خود ببافند

کدخبر: ۲۸۱۹۵۸
اقتصادنیوز: یک فعال سیاسی تاکید کرد: جناح رقیب دولت را مسئول وضع امروز کشور می‌داند اما می‌خواهد خود را تبرئه و ناجی مردم نشان دهد؛ در واقع قصد دارد از نمد انتقاد کلاه انتخاباتی برای خود ببافد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، داریوش قنبری درباره اینکه گفته می‌شود در انتخابات اسفندماه امسال باتوجه عمکلرد دولت جناح حامی وی اقبالی در انتخابات ندارد و حتی بحث‌هایی هم در خصوص تحریم انتخابات از سوی این جریان مطرح می‌شود، گفت: مطرح شدن این مسئله که دولت تاکنون آن‌طور که باید و شاید عملکرد قابل قبولی نداشته است و همین امر باعث می‌شود جناح اصلاح‌طلب که حامی آن است در انتخابات پیش‌رو با مشکل مواجه شود، تبلیغاتی است که مخالفان دولت مطرح می‌کنند. متاسفانه گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم دوستان اصلاح‌طلب ما هم در دام این تبلیغات حریف می‌افتند و صحبت‌های آنان را تکرار می‌کنند.

وی با اشاره به این که عده‌ای این روزها مطرح می‌کنند دولت خوب کار نکرده است و مشکلات به وجود آمده هم ناشی از همین عملکرد است، عنوان کرد: معتقدم  بیان کردن چنین صحبت‌هایی دور از واقعیت است، این‌که ریشه مسائل و مشکلات فعلی کشور را به دولت نسبت دهیم و بگوییم او مقصر است، بی‌انصافی کرده‌ایم.دولت در چهار سال نخست خود به نحو مناسبی تلاش کرد تا تورم را مهار و شاخص‌های اقتصادی را بهبود ببخشد. همگان به یاد دارند چه اتفاقات مثبتی در کشور رخ داد و چگونه برجام باعث رشد و رونق اقتصادی نسبی شد.

وی با بیان اینکه دولت روحانی در دو دوم با مشکلاتی رو به رو شد اما مقصر تمامی آن‌ها نیست، گفت:‌ مشکلات امروز، از بیرون توسط آمریکایی‌ها مخصوصا بعد از به روی کار آمدن ترامپ بر دولت تحمیل شد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نخستین تاثیر منفی خود را روی سیاست خارجی و اقتصاد ایران گذاشت. 

وی با تاکید بر این‌که خروج یک‌طرفه آمریکا از برجام ما را با مشکلات و معظلات بسیاری مواجه کرد، گفت: قطعا در این خروج نباید فقط به دنبال عوامل خارجی یعنی خروج یک‌طرفه ترامپ بگردیم و ریشه مشکلات امروز را به او نسبت دهیم، ‌دلواپسانی هم  در داخل حضور داشتند  که به او و کمک کردند تا این اتفاقات بیفتد، همان افرادی که هنگام به نتیجه رسیدن برجام و حاکم شدن آرامش در کشور اعلام دلواپسی کردند و ناراحت شدند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یاد آور شد: از همان ابتدا مشخص شد افرادی در داخل کشور وجود دارند که از اینکه به سمت آرامش برویم و برجام به نتیجه گیرد، دلخوشی ندارند از همین رو سعی کردند در روند اجرایی برجام اخلال ایجاد کنند. قبل از ریاست جمهوری روحانی تفکراتی در کشور حاکم بود که درک درستی از معاهدات بین‌المللی نداشتند، این طرز فکر اجازه داد ۶ قطعنامه تحریمی علیه ما تصویب شود.

به گفته قنبری، برجام در واقع برای اینکه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد از سر ما برداشته شود به میان آمد و برای همین هم به سمتش رفتیم. بحران‌های به وجود آمده در سیاست خارجی اساسا برخاسته از دولتی با تفکر اصولگرایی بود که آمدن فردی مانند روحانی به عرصه اداره کشور را لازم می‌کرد.

این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه مردم امید داشتند با آمدن روحانی مشکلات کشور برطرف شود، گفت: دولت تدبیر و امید اقداماتی صورت داد و مردم را خوشحال و امیدوار کرد اما بواسطه کارشکنی‌ها امروز تا حدودی مشکلات قبلی بر اساس همان قطع‌نامه‌هایی که پیش از دوران پیش از ریاست جمهوری روحانی علیه کشور ما صادر شده بود، بازگشته‌ و جالب است همان تفکری که این معضلات را برای ما به وجود آورد، به رئیس‌جمهور می‌تازد.

قنبری خاطرنشان کرد: معتقدم  رئیس‌جمهور مقصر برگشتن تحریم‌ها نیست، او تلاش خود را به کار بست تا کشور از شر تحریم‌ها که نتیجه فعالیت‌های رقیب در عرصه سیاست خارجی بود نجات دهد. درست است که ما تحریم‌های شورای امنیت را همچون گذشته بر سرمان نداریم اما اعتقاد دارم تاثیر زیادی بر این تحریم‌هایی ترامپ علیه ما وضع کرده است دارد، زیرا او به این زودی‌ها و راحتی نمی‌توانست کشور را به این وضعیت بکشاند.

این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه اگر مخالفان داخلی را در کنار ترامپ و کارشکنی‌هایش قرار دهیم مشخص می‌شود که تحریم‌ها و اوضاع نابسامان کشور ریشه در گذشته دارد،‌ گفت: حال سوال اینجاست جایگاه روحانی در این وضعیت و بازگشت تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کجاست؟ باید گفت او نه تنها نقشی نداشته است بلکه تلاش کرد کشور را از بحران نجات دهد و تا حدودی هم این کار را انجام داد اما دلواپسان داخلی و دشمنان خارجی دست به دست هم دادند و روحانی را زمین‌گیر کردند.

وی با اشاره به اینکه منصفانه نیست که ریشه مشکلات امروز کشور را اقدامات دولت تدبیر و امید بدانیم،‌ اظهار داشت: کسانی که در گذشته اجازه دادند پایه تحریم‌ها شکل بگیرد و با برجام مخالفت کردند و حتی کارشکنی کردند و اجازه دادند تحریم‌ها شکل بگیرد، مقصران وضعیت فعلی هستند.جالب است کسانی که شرایط امروز را رقم زدند از این شرایط بهره‌برداری تبلیغاتی می‌کنند و می‌خواهند از این نمد انتقادی برای خود کلاهی بسازند و منافع خود را در انتخابات امسال تامین کنند.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ مردم باید آگاه باشند و بدانند ریشه این مشکلات از کجاست. دوستان اصلاح‌طلب هم باید در تحلیل‌هایشان مواظب باشند که در دام تبلیغات رقیب نیفتند تا آنان نتوانند خود را تبرئه و ناجی نشان دهند.

وی افزود: اگر تفکر رقیب دولت به عرصه بازگردد، شرایط قطعا بغرنج و دشوار خواهد شد، زیرا این گروه فقط و فقط به فکر ایجاد بحران است و هیچ برنامه‌ای برای اداره کشور ندارد و قطعا اوضاع از چیزی که هست بدتر خواهد. مردم باید نگران باشند زیرا قطعا و یقینا با روی کار آمدن جریان مقابل دولت اوضاع بدتر و بحران عمیق‌تر خواهد شد، اصلاح‌طلبان نباید اجازه دهند که تفکر رقیب دولت به آن چیزی که می‌خواهد دست یاید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید