نتانیاهو: قواعد جنگ در غزه را تغییر دادیم

کدخبر: ۲۸۱۹۶۸
اقتصادنیوز: نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تل آویو طی دو روز گذشته قواعد جنگ و درگیری در غزه را با مورد هدف قرار دادن فرماندهان جنبش حماس و جهاد اسلامی تغییر داد.

به‌ گزارش اقتصادنیوز به نقل از ‌ایسنا، سایت شبکه روسیا الیوم نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌: پس از اشراف بر وضعیت امنیتی در مقر فرماندهی جنوبی، حماس می‌داند که اسرائیل طی دو روز اخیر قواعد درگیری در غزه را تغییر داد.

طبق نوشته روزنامه اورشلیم پست، وی مدعی شد: "طی دو روز گذشته سیاست نابودی ابرتروریست‌ها را  تمدید کرده، ده‌ها تن از "تروریست‌های حماس و جهاد اسلامی" را کشته و برج‌های تروریست‌ها را ویران کردیم".

نتانیاهو تصریح کرد: قواعد بازی را تغییر داده‌ایم و حماس این را به خوبی می‌داند. روشن است که این پایان کار نیست و به همین دلیل برای آمادگی جهت رویارویی با آنچه رخ خواهد داد و نیز جهت خروج نیروهای زرهی و توپخانه‌های از نوار غزه دستوراتی داده‌ام.

پس از تشدید تنش نظامی اخیر میان گروه‌های اسرائیلی و فلسطینی در نوار غزه، تلاش‌های مصر و سازمان ملل در دستیابی به آتش‌بس میان آن دو به ثمر نشست. درگیری‌های موجود میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها منجر به شهادت ۳۱ فلسطینی و کشته شدن چهار اسرائیلی شد.

همچنین ارزیابی‌های ارتش اسرائیل حاکی از آن هستند که آرامش موجود در نوار غزه طولانی نخواهد بود و در صورت عدم دستیابی به پیشرفتی در تفاهمات موجود میان اسرائیل و حماس، احتمالا درگیری‌ها طی روزهای آتی از سر گرفته می‌شوند.

بر اساس این ارزیابی‌ها، حماس و جهاد اسلامی برای پایان دادن به درگیری صبح روز یکشنبه آماده بودند اما ارتش اسرائیل تمایلی به اعلام پیامی مبنی بر هراس اسرائیل از ورود به درگیری‌ها طی برگزاری مسابقه "آواز یورو ویژن" نداشت.

قرار بود شصت و چهارمین فصل مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۱۹ از ۱۴ مه در قدس اشغالی برگزار شود اما به دنبال مخالفت‌های گسترده به ویژه از سوی هنرمندان اروپایی با برگزاری مسابقات در این شهر، اسراییل اعلام کرد، این مسابقات در تل‌آویو برگزار می‌شود.

ارزیابی این نهاد امنیتی اسرائیل نشان می‌دهد بدون تقویت تلاش‌های منطقه‌ای برای بهبود اوضاع انسانی غزه آرامش موجود در این منطقه طولانی نخواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید