عارف: سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود

کدخبر: ۲۸۲۱۸۰
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سند ۲۰۳۰ از دستور کار آموزش و پرورش خارج شده است؛ ما اطلاع دقیق داریم که بعد از اولین تذکر مقام معظم رهبری، این سند اجرا نمی‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اجرای سند 2030 در مدارس گفت: سند 2030 از دستور کار آموزش و پرورش خارج شده است؛ ما اطلاع دقیق داریم که بعد از اولین تذکر مقام معظم رهبری، این سند اجرا نمی‌شود.

وی افزود: سند 2030 در مجموع از فضای آموزشی کشور کنار رفته است و وزیر آموزش و پرورش هم بارها در کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرده که به هیچ‌وجه و در هیچ جای رسمی در این وزارتخانه، هیچ اقدامی در ارتباط با سند 2030 مطرح نیست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، اظهار داشت: ما سندی بهتر از 2030 داریم که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و یک سند بسیار مترقی است.

عارف اضافه کرد: حداقل 10 سال در یک فضای دقیق و کارشناسی و با حضور تقریبا همه وزرای آموزش و پرورش و آموزش عالی سابق برای تدوین این سند تلاش شده و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم تصویب کرده و انتظار ما این است که وزارت آموزش و پرورش به صورت جدی‌تر در اجرایی کردن این سند گام بردارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حمایت این کمیسیون از اجرای این سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: اصرار داریم مسئولان در رابطه با این سند به صورت جدی‌تر جلو روند، زیرا اگر این سند با جدیت اجرا شود، نیازی به هیچ سند دیگری نیست و سند 2030 هم همانطور که اشاره کردم، کنار رفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید