یک روزنامه اسرائیلی: کشوری با نام فلسطین جدید تاسیس می شود

کدخبر: ۲۸۲۲۱۷
اقتصادنیوز: روزنامه اسرائیل هیوم با افشای بندهایی از معامله قرن نوشت که کشوری با نام «فلسطین جدید» در غزه و مناطقی از کرانه باختری تاسیس خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این نشریه اسرائیلی سندی انتشار داده که جزئیاتی از طرح آمریکایی معامله قرن را افشا کرده است.
براساس ادعای این روزنامه، یک توافق سه جانبه بین رژیم اسرائیل، سازمان آزادی بخش فلسطین و حماس امضا خواهد شد و یک کشور فلسطینی با نام 'فلسطین جدید' در غزه و مناطق یهودا و سامره در کرانه باختری تاسیس خواهد شد.
براساس این گزارش، شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری تحت کنترل  اسرائیل باقی خواهد ماند و به دیگر شهرک های دور دست متصل خواهند شد.
این گزارش در مورد تقسیم شهر قدس نوشت: قدس بین رژیم اسرائیل و فلسطین جدید  تقسیم نمی شود و همزمان پایتخت رژیم اسرائیل و 'فلسطین جدید' خواهد شد. جمعیت عرب موجود در شهر قدس نیز شهروندان کشور فلسطین جدید' می شوند.
شهرداری قدس زیر نظر صهیونیست ها مسئولیت تمامی حوزه های این شهر به غیر از حوزه آموزشی را برعهده خواهد داشت که با دولت جدید فلسطینی ها در این مورد توافق خواهد شد و تشکیلات جدید فلسطینی مالیات و هزینه های آب را به شهرداری قدس پراخت خواهند کرد.
اسرائیل هیوم با استناد به بندهای فاش شده معامله قرن افزود: یهودیان اجازه خرید خانه های اعراب را نخواهند داشت و اعراب نیز متقابلا نمی توانند خانه یهودیان را خریداری کنند. هیچ منطقه دیگری به قدس الحاق نخواهد شد و وضعیت فعلی مکان های مقدس ادامه پیدا می کند.
این گزارش همچنین مدعی است که مصر زمینی را به فلسطین برای ساخت فرودگاه و کارخانه ها اجاره خواهد داد و در حوزه های بازرگانی و کشاوزی ارائه خدمات خواهد داد، بدون اینکه به فلسطینی ها اجازه سکونت در این اراضی را بدهند. 
مرزهای این اراضی و قیمت اجاره آنها از طریق کشورهای واسط بین دو طرف (مصر و فلسطینی ها) مشخص خواهد شد. 
گزارش این رسانه صهیونیستی ادعا می کند که حامیان مالی اجرای این توافق آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای عربی تولید کننده نفت حوزه خلیج فارس هستند.
کشورهای حامی در طول بیش از 5 سال یک بودجه 30 میلیارد دلاری را برای انجام پروژه های ملی در 'فلسطین جدید' تامین می کنند، اما بخشی از این هزینه ها شامل اتصال شهرک های یهودی نشین دوردست به شهرک های اصلی صهیونیست ها نیز می شود. 
براساس این گزارش، برای تامین هزینه های این پروژه ها سهم آمریکا 20 درصد، اتحادیه اروپا 10 درصد و کشورهای تولید کننده نفت حوزه خلیج فارس 70 درصد است. بخش عمده تامین هزینه ها بر عهده کشورهای عربی است که بیشترین سود را از این توافق می برند.
نشریه صهیونیستی با اشاره به حوزه نظامی اضافه کرد: فلسطین جدید اجازه تشکیل ارتش را ندارد. تنها تسلیحات مجاز برای آنها، سلاح های سبک برای پلیس است. یک معاهده محافظتی بین اسرائیل و فلسطین جدید امضا خواهد شد که فلسطینی ها برای دفاع از هجوم خارجی باید به اسرائیل هزینه بدهند. 
اسرائیل هیوم مدعی شد، در صورت امضای این توافق؛حماس تمام تسلیحات خود از جمله سلاح های شخصی را به مقامات مصری می سپارد. 
اعضای حماس از جمله رهبران آن تا زمان شکل گیری دولت حقوق های خود را از کشورهای حامی مالی دریافت می کنند.
یک سال پس از تشکیل دولت فلسطین، زندانیان فلسطینی در بند صهیونیست ها در یک بازه زمانی سه ساله آزاد خواهند شد. 
براساس ادعای این گزارش، همچنین اتوبانی برای اتصال کرانه باختری و غزه احداث خواهد شد که چین 50 درصد از این هزینه را پرداخت می کند درحالیکه از سوی دیگر 4 کشور دیگر و اتحادیه اروپا باقی هزینه را تامین می کنند. 
گزارش نشریه صهیونیستی اسرائیل هیوم مدعی است: 'اگر حماس و سازمان آزادی بخش فلسطین از امضای معامله قرن خودداری کنند، آمریکا تمام حمایت های مالی به فلسطینی ها را لغو کرده و تضمین می کند که جلوی انتقال کمک های مالی دیگر را نیز بگیرد. 
اگر سازمان آزادی بخش فلسطین توافق را بپذیرد اما حماس یا جهاد اسلامی از امضای آن خودداری کنند، رهبران این دو جنبش مسئول خواهند بود و در جنگ جدید بین اسرائیل و نوار غزه، آمریکا برای حمله به رهبران این دو گروه از اسرائیل پشتیبانی می کند.
اگر اسرائیل از امضای توافق خودداری کند، آمریکا تمام حمایت مالی را متوقف خواهد کرد.'

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید