شارژ ۲ هزار تومانی که هجده میلیون تومان هزینه داشت

کدخبر: ۲۸۲۳۲۳
اقتصادنیوز: رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی فردی که اقدام به برداشت از حساب بانکی یکی از شهروندان ایلامی کرده بود، خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ  علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام ، با اعلام این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و عنوان اینکه مبلغی از حساب بانکی وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است، سریعأ موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد شاکی پس از اقدام به خرید اینترنتی شارژ دو هزار تومانی سیم کارت خود مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی برداشت شده است.

سرهنگ جمالی تصریح کرد: پس از بررسی‌های کارشناسان این پلیس مشخص شد که درگاه بانکی خرید شارژ جعلی بوده و فرد کلاهبردار با سرقت اطلاعات کارت بانکی شاکی مانند شماره کارت و رمز دوم اقدام به خالی کردن حساب بانکی وی کرده است.

رئیس پلیس فتا ایلام بیان کرد: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارآگاهان سایبری، متهم شناسایی و به پلیس فتا احضار شد و در برابر مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد و پس از عودت وجه برداشت شده، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ علی جمالی  در پایان گفت: افرادی که از طریق سایت‌ها و به صورت آنلاین خرید اینترنتی می‌کنند، قبل از اقدام به خرید از واقعی بودن سایت فروش و درگاه بانکی اطمینان حاصل کنند و نسبت به تغییر رمز دوم خود اقدام نمایند. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید