رئیس‌جمهوری آمریکا قانون اضطراری ملی درباره سوریه را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد

کدخبر: ۲۸۲۳۶۶
اقتصاد نیوز: کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه قانون اضطراری ملی درباره سوریه را برای یک سال دیگر تمدید کرد تا به این ترتیب، تحریم‌ها علیه دمشق همچنان به قوت خود باقی بماند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ در بیانیه کاخ سفید ادعا شده است: اقدامات و سیاست‌های رژیم سوریه از جمله (استفاده) از تسلیحات شیمیایی، حمایت از سازمان‌های تروریستی و ایجاد مانع در توانایی دولت لبنان برای اقدام موثر، ادامه تقویت رشد افراطی‌گری و فرقه گرایی، تهدید غیرمعمول و فوق العاده‌ای برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا به وجود آورده است.

کاخ سفید افزود: بنابراین بر اساس بخش 202 قانون اضطراری ملی، این قانون علیه دولت سوریه و با توجه به اقدامات آن برای یک سال دیگر تمدید می‌شود.

طبق این گزارش، فرمان وضعیت اضطراری ملی درباره سوریه برای نخستین بار در ماه می سال 2004 توسط «جرج بوش» رئیس‌جمهور وقت آمریکا امضا شد و از آن زمان، هر ساله تمدید شده است.

این فرمان به رئیس‌جمهور آمریکا این اختیار را می‌دهد که اموال و دارایی‌های سوریه را توقیف کند.

 

آمریکا تاکنون میلیون ها دلار از دارایی‌های متعلق به سوریه را به صورت غیر قانونی توقیف و بارها این کشور را تحریم کرده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید