پاکساری منبج و شرق فرات از حضور تروریست ها

کدخبر: ۲۸۲۳۹۹
اقتصادنیوز : «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه در دیدار با شماری از افسران و دانش آموختگان دانشگاه دفاع ملی ترکیه تصریح کرد: شما افسران به زودی منبج' و شرق فرات را از وجود تروریست ها پاکسازی خواهید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،هم اکنون که زمزمه های آغاز عملیات آزادسازی استان ادلب از وجود تروریست ها به گوش می رسد و ارتش سوریه به تازگی در چند عملیات نظامی شماری از مناطق تحت کنترل تروریست ها در استان حماه را آزاد کرده است، اردوغان این سخنان را در جمع شماری از افسران نظامی در دانشگاه دفاع ملی ترکیه مطرح کرده است.

وی افزود: شما سنجار و قندیل را بر سر تروریست های پ ک ک (حزب کارگران کردستان) خراب خواهید کرد.

رییس جمهوری ترکیه در ادامه گفت: ارتش ما همچنان تضمینی برای استقلال و امنیت کشور است و این نیرو در برابر کسانی که می خواهند مرزهای ترکیه را با گروه های تروریستی محاصره کنند، خواهد ایستاد.

وی در پایان سخنان خود گفت پیروزی ها و دستاوردهای ارتش ترکیه در عملیات های نظامی موسوم به «سپر فرات و شاخه زیتون» در استان ادلب سوریه وشمال عراق، دنیا را متعجب کرده است.

گفتنی است ترکیه هدف خود از تهاجم نظامی به اراضی سوریه و عراق را بیرون راندن شبه نظامیان و نیروهای موسوم به یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) عنوان کرد.

ارتش ترکیه در روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) با تجاوز آشکار به خاک سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه 'عفرین' در شمال سوریه آغاز کرد. پس از مدتی ارتش این کشور موفق شد کردها را از این منطقه بیرون براند و حضور خود را تثبیت کند.

از سوی دیگر عناصر تروریستی مورد حمایت ترکیه موسوم به ارتش آزاد نیز هم اکنون در بخش وسیعی از استان ادلب حضور دارند و مانع اصلی آزادی همه اراضی سوریه از وجود تروریست ها هستند.

دولت سوریه بارها با صدور بیانیه، اقدامات دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در عفرین و سایر مناطق دولت سوریه را اشغالگری دانسته و خواستار پایان دادن به این حضور غیرقانونی شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید