رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: چرای بی رویه دام باید مدیریت شود

کدخبر: ۲۸۲۴۷۴
اقتصادنیوز: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه چرای بی رویه دام در حومه تالاب کجی نمکزار نهبندان مدیریت شود گفت: باید جوامع محلی بیش از گذشته در زمینه حفظ تالاب‌ها همکاری کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، عیسی کلانتری عصر امروز در بازدید از تالاب کجی نمکزار نهبندان اظهار داشت: چرای بی رویه دام و به خصوص ورود شتر به حوزه آبریز تالاب کجی خسارت وارد می کند که باید مدیریت شود.

وی افزود: در این منطقه پوشش گیاهی نعمت خدادادی است که باید برای جلوگیری از گرد و غبار پوشش گیاهی تالاب حفظ شود.

 معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص توسعه تالاب کجی نمکزار نهبندان هم گفت: توسعه این تالاب نیاز به آب دارد که در خراسان جنوبی نداریم و استان با کمبود آب مواجه است.

کلانتری تصریح کرد: باید حومه این تالاب حفظ شود و اگر حفاظت نشود می تواند مرکز وقوع گرد و غبار باشد لذا نیاز به نگهداری بیشتر دارد.

وی از خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان های پیش رو در حفظ محیط زیست یاد کرد و  ادامه داد: به دلیل نبود آب اقدام چندانی جز مدیریت نمی توانیم در تالاب کجی انجام دهیم .

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: باید جوامع محلی بیش از گذشته در زمینه حفظ تالاب ها همکاری کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید