دولت وفاق لیبی معاملات خود با ۴۰ شرکت خارجی را متوقف کرد

کدخبر: ۲۸۲۴۸۶
اقتصادنیوز: دولت وفاق لیبی اعلام کرد که داد و ستد خود با ۴۰ شرکت خارجی فعال در این کشور را متوقف کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، وزیر اقتصاد دولت وفاق ملی که توسط سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده است دستور توقف معاملات با 40 شعبه شرکت‌های خارجی فعال در این کشور از جمله شرکت توتال فرانسه و شرکت زیمنس آلمان را صادر کرد.

وزارت اقتصاد دولت وفاق ملی لیبی در اطلاعیه ای اعلام کرد که این شرکت‌ها دوره فعالیتشان در لیبی به پایان رسیده اما برای تمدید آن درخواستی اراده نکرده و همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

این تصمیم بعد از سفر فایز السراج رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی به آلمان و فرانسه با هدف جلب حمایت این کشور برای توقف عملیات نظامی ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر به طرابلس اتخاذ شده است.

ژنرال خلیفه حفتر که سمت فرماندهی ارتش ملی لیبی را دارد، شرق لیبی را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس پایتخت این کشور در کنترل دولت وفاق لیبی است که توسط سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده است.

چندی پیش  حفتر که از سوی برخی از کشورها از جمله مصر و امارات  حمایت می‌شود، برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به‌سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به‌زعم خود آنجا را از "عناصر تروریست" پاکسازی کنند. حملات حفتر به طرابلس اندکی قبل از آغاز کنفرانس ملی فراگیر که قرار بود با نظارت سازمان ملل در شهر "غدامس" برگزار شود آغاز شد.

در مقابل، نیروهای شورای ریاست جمهوری لیبی نیز به مقابله با آنها در اطراف شهر طرابلس پرداختند که تنش‌ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید