آتش سوزی اخیر به بازار تبریز ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد

کدخبر: ۲۸۲۶۲۱
اقتصادنیوز: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: آتش سوزی اخیر به بازار تبریز ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد، البته خسارت وارد شده به صاحبان مغازه ها درحال محاسبه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمد حسن طالبیان عصر امروز جمعه در حاشیه بازدید از قسمت‌های سوخته بازار بزرگ تبریز در سرای دو دری به خبرنگاران گفت: در برخی از قسمت‌های بازار که از چوب و آهن استفاده شده شاهد خسارت‌های بیشتر و ریزش سقف بودیم ولی در قسمت‌های دیگر که آجر به کار رفته خسارت‌ها کمتر است.

وی با بیان اینکه بازار بزرگ تبریز ۱۰ سال پیش نیز طعمه حریق شده بود افزود: این قسمت‌هایی که در ان سال‌ها مرمت شده بود کمتر آسیب دیده است.

طالبیان با تاکید بر اینکه علت آتش سوزی بازار تبریز درحال بررسی است ادامه داد: آتش نشانی قرار است فردا دلیل این آتش سوزی را اعلام کند.

وی در خصوص قسمت‌های مرمت شده بازار تبریز نیز گفت: این قسمت‌ها سالم است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه احیا و مرمت سرای دو دری تنظیم می‌شود ادامه داد: در این تفاهم نامه وظیفه هر کدام از دستگاه‌ها و ادارات مشخص می‌شود.

طالبیان سپس با اشاره به اینکه ۱۱۳ مغازه در بازار تبریز بر اثر این آتش سوزی خسارت دیده است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا روند مرمت این قسمت به زودی آغاز شود.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: آتش سوزی اخیر به بازار تبریز ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد، البته خسارت وارد شده به صاحبان مغازه‌ها درحال محاسبه است و این خسارت فقط به کالبد بازار وارد شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید