جشنی که شاه در آن خود را کوروش دوم معرفی کرد! +فیلم

کدخبر: ۲۸۲۶۳۵
اقتصادنیوز: ویدئویی را در خصوص ریخت و پاش‌های جشنی که محمدرضا شاه در آن بودجه ۲ سال سوئیس را در دو روز به باد داد تا خود را کوروش دوم معرفی کند، مشاهده می‌کنید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فساد و اشرافیگری در رژیم پهلوی مانند موریانه به جان پایه‌های این رژیم افتاده بود؛ به طوری که حتی خود شاه هم نهایتا به فساد آن معترف شد. در رژیم طاغوتی پهلوی به قدری ظلم، فساد و تبعیض ریشه دوانده بود که هیچ کسی منکر این موضوع نبوده و نیست.

جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی که با همفکری سران صهیونیستی و برای کسب مشروعیت دولت پهلوی دوم در مهر ماه ۱۳۵۰ شروع شد، بیش از میلیون‌ها دلار هزینه دربر داشت؛ ولخرجی بزرگی با ۴۷ کیلومتر ابریشم، ۱۸ تن غذا،۱۸۰ پیشخدمت فرانسوی، ۱۲ هزار بطری ویسکی، ۲۵ هزار بطری شراب، ۶۰ هزار سرباز، ۲۵۰ لیموزین ضدگلوله، ۳۶ هزار تخم‌مرغ ، هزار کیلو خاویار ،شش هزار سرباز با یونیفرم تاریخی و در نهایت شانزده میلیون و هشتصد هزار دلار هزینه در دورانی که نیمی از مردم کشور فقر و فلاکت زندگی می‌کردند.

در ادامه ویدئویی را در خصوص ریخت و پاش‌های این جشن که محمدرضا شاه در آن بودجه ۲ سال سوئیس را در دو روز به باد داد تا خود را کوروش دوم معرفی کند، مشاهده می‌کنید.

 

حجم ویدیو: 20.01M | مدت زمان ویدیو: 00:06:26 دانلود ویدیو
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید