کشتی تسلیحات سعودی دست خالی فرانسه را ترک کرد

کدخبر: ۲۸۲۶۴۹
اقتصادنیوز: کشتی سعودی که قرار بود تسلیحات خریداری شده از فرانسه را به عربستان حمل کند، با تلاش فعالان مخالف جنگ یمن، دست خالی بازگشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: این کشتی سعودی که در بندری در شمال فرانسه پهلو گرفته بود، امروز بدون اینکه بارگیری کند این بندر را به مقصد اسپانیا ترک کرد.

گروه حقوق بشری فرانسوی موسوم به «ACAT» شکایت کرده بود که تسلیحات فروخته شده به عربستان ممکن است برای کشتار شهروندان یمنی به کار گرفته شود و به همین دلیل ناقض یکی از قطعنامه های سازمان ملل است.

یک قاضی فرانسوی این استدلال حقوقی را رد کرد اما مقام های فرانسوی گفتند که مدتی بعد کشتی سعودی فرانسه را بدون بار تسلیحات به مقصد بندر سانتاندر در اسپانیا ترک کرد.

بازگشت بدون تسلیحات کشتی «بحر ینبوع» متعلق به عربستان در حالی است که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته از فروش تسلیحات به سعودی ها حمایت کرده بود.

استدلال مکرون این بود که مقام های سعودی به او اطمینان داده اند که این تسلیحات علیه غیرنظامیان استفاده نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، 'محمدعبدالسلام' سخنگوی انصارالله یمن اصرار فرانسه بر ادامه فروش سلاح به عربستان را نفاق آشکار از سوی این کشور دانست.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

دراثر این تجاوز تاکنون بیش از 100 هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید