آیا در انتخابات آتی اخذ و شمارش آرا در تمام شعب الکترونیکی خواهد بود؟

کدخبر: ۲۸۲۶۵۵
اقتصادنیوز: رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور صحبتهایی را درباره نحوه انتخابات آتی مطرح کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان،  امیر شجاعان  با اشاره به اقدامات در دست انجام درباره رای‌گیری ماشینی (الکترونیکی) اظهار داشت: جلسات مشترک وزارت کشور با شورای نگهبان درخصوص انتخابات اسفندماه سال‌جاری در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: انجام احراز هویت الکترونیکی در تمام شعب رای در انتخابات پیش‌رو نهایی شده است. امیدواریم درباره اخذ و شمارش آرا الکترونیک نیز به یک نتیجه نهایی برسیم.

شجاعان تاکید کرد: قطعا در انتخاباتی آتی مراحل اخذ و شمارش آرا در تمام شعب الکترونیک نخواهد بود. اگر نظر موافق شورای نگهبان را داشته باشیم، حداکثر در همان حدی که در دوره قبل اقدام کردیم، اخذ و شمارش الکترونیکی را در همان حد، خواهیم داشت.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور یادآور شد: احراز هویت در تمامی شعب به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد.

سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور چندی پیش در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درخصوص برگزاری انتخابات الکترونیک عنوان کرد: از موارد اصلاحی قانون انتخابات بحث تمام الکترونیکی شدن آن است. در این زمینه هماهنگی میان وزارت کشور و شورای نگهبان در حال انجام است و ما تاکید داریم که احراز هویت رای دهندگان به صورت الکترونیکی انجام شود، زیرا از رای تکراری و رای باشناسنامه افراد فوت شده جلوگیری می‌شود و صحت انتخابات راتائید می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید