روسیه مانع صدور بیانیه شورای امنیت درباره ادلب سوریه شد

کدخبر: ۲۸۲۷۳۹
اقتصادنیوز: معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که مسکو مانع از صدور بیانیه‌ای در شورای امنیت درباره سوریه شد که در آن تلاش شده بود وضعیت استان ادلب بد جلوه داده شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه خبری روسیا الیوم خبر داد، ولادیمیر سافرونکوف، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پس از رایزنی‌های پشت درهای بسته شورای امنیت درباره سوریه اظهار کرد: مانع از انتشار بیانیه مطبوعاتی درباره سوریه از سوی شورای امنیت شدیم که آن را بلژیک، آلمان و کویت تنظیم کرده بودند و خلاصه محتوای آن بد جلوه دادن وضعیت ادلب بود.

سافرونکوف گفت: کشورهای غربی باید اعتراف کنند که گروه‌های مسلح وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره با اسامی مختلف در ادلب فعالیت دارند.

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل افزود: ما اکنون در حال رایزنی با آمریکایی‌ها هستیم و گفتگویی برقرار است و به همین دلیل هم آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند اجازه انتشار هیچگونه اطلاعات غیر ضروری از رایزنی‌های شورای امنیت را ندهند چراکه ما به دور از دوربین‌ها سعی کردیم توضیح دهیم و تلاش‌ها برای دستیابی به نقاط مشترکی در این موقعیت ادامه دارند.

سافرونکوف در ادامه بار دیگر بر لزوم احترام به اصل حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و نه در کلام بلکه در عمل تاکید کرد.

در مقابل نمایندگان کشورهای آلمان، آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای دیگر در شورای امنیت نسبت به وضعیت سوریه عمیقا ابراز نگرانی کردند.

نمایندگان این کشورها گفتند: عملیات نظامی احتمالی که دمشق برنامه‌ریزی کرده با همکاری هم‌پیمانان خود در منطقه ادلب واقع در شمال غرب این کشور انجام دهد خطر وقوع فاجعه‌ای انسانی را در خود دارد.

در نشست روز جمعه شورای امنیت 11 کشور از مجموع 15 عضو این شورا پس از درخواست برخی کشورها از جمله آلمان برای تشکیل یک نشست فوری در این شورا درباره سوریه، اعلام کردند: همه طرف‌های درگیر در سوریه باید به اصول  کمک‌های بشردوستانه و نیز آتش‌بس امضا شده در سال گذشته پایبند باشند.

نمایندگان کشورهای روسیه، چین، اندونزی و آفریقای جنوبی تا این لحظه درخواست مطرح شده از سوی سایر اعضای شورای امنیت را تایید نکرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید